Domänet ändras i adressfältet
Jag har precis aktiverat mitt .se domän och pekat det mot min blogg och detta funkar kanon, men när jag går in på bloggen via mitt domän (matildaps.se) så ändras det till "originalet" , alltså matildaps.webblogg.se…
Kommer detta ändras senare när jag haft domänet i några dagar eller hur får jag bukt på dethär? Hade ju varit roligt ifall det stod matildaps.se hela tiden liksom…
Hmmm, hur har det gått? Jag kanske har jätte-fel nu, men… …som jag har fattat det så är att peka bara ett sätt för dig låta folk hitta dig och din ursprungssida från mer än en adress. Du byter alltså inte domännamn utan visar bara på mer än en väg att gå och hitta dit. Tror tyvärr inte det är något du kan ändra på, så länge du väljer att hosta din sida hos en "vanlig" bloggplattform och alltså inte hosta själv.
Du kan ju iofs nosa runt på lite olika plattformar och kolla. Tror t. ex att wordpress.com tillåter dig att göra precis som du önskar, men är inte säker dock…
Me. Myself & My Sims
Dock så vet jag en tjej som har ett .se domän som visas som egendomän.se och hon bloggar på blogg.se…
Jag kan ju fråga henne och se hur hon gjorde då jag vet att hon hade samma problem i början… hehe
#2 Låter som ett alldeles utmärkt förslag! Jag har en dator-nörd till sambo, så alla allvarliga bloggar jag har kört har vi alltid hostat hemma på egen server…! :-)
Me. Myself & My Sims