Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggproblem
Läst 752 ggr
[mansolsson57]
0

Komma igång med bloggen

hej jag vill jätte gärna ha en blogg men har svårt för att hålla igång bloggen. vad ska jag göra?

lizzplace
0

Förstår inte riktigt din fråga men om du vill ha tips på hur du ska hålla igång bloggen kan du ju alltid skriva upp olika ämnen på ett papper som du skulle kunna blogga om.

Ta mobilen/kameran och fota till inläggen - alltid roligare att läsa ett inlägg med bilder än ett inlägg utan.

Tänk på stavning, det är jobbigt att läsa en blogg med stavfel.

En design du själv är nöjd med men som även är skönt för ögat att kolla på, alltså kanske inte limegrönt blandat med rosa vilket kan bli jobbigt. 

Snygga stilrena teckesnitt som även dom är enkla att läsa. 

Vara aktiv och kanske skriva 3-4 inlägg per dag för att hålla kvar sina Läsare.

Lyckas man hålla kvar sina Läsare så blir man automatiskt mer manad till att fortsätta blogga. Blir som en cirkel :)

Lycka till :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

matildapsvensson
0

Mitt tips är att läsa andras bloggar och inspireras. Det är så jag får en del av min motivation ifrån, att läsa bloggar som jag gillar och är i samma kategori som jag gillar, i detta fallet ridsporten och mode.

Stavningen är inte a och o när det gäller att blogga. jag menar, att stava fel är mänskligt men inte för många stavfel, alltså nästan alla ord är felstavade. 

Skriv några åsiktinlägg, ge tips och rekommendationer, bilder på sånt DU gillar, snygg och stilren design och ordentliga inlägg!

Inte bara sånna inlägg med typ Hej bloggen! hemma nu efter en dag i skolan, hejdå! 

Utan mer ordentliga och välskrivna, Bättre att du skriver få snygga inlägg än att du skriver flera dåliga och slarviga inlägg :)

Bilderna är en väldigt stor dela av en blogg, speciellt livsstilsbloggar. Så, fina bilder på som sagt det du gillar, inte massa suddiga och "ointressanta" bilder då det sänker bloggen ganska rejält.

Detta var lite tips till hur du ska hålla igång bloggen.

Lycka nu!

Mvh