Kritik på design
Jag håller på med en ny design nu, är hyfsat nöjd än så länge :) Gillar stilen. Vill gärna ha kritik dock. Finns det några marginaler som ser konstiga ut? Något svårläst eller något som bara inte ser bra ut layoutmässigt?
http://testanu.blogg.se/ - bloggen där jag har min testdesign
Har lite svårt med att placera en text snyggt i headern också :/
Det ser väldigt bra ut än så länge tycker jag! Ingenting ser konstigt ut för mig.
#1 Tack så mycket :) Fick en kommentar av en kompis att hon tyckte det kändes lite ovant o konstigt att inte ha rubriken med vit bakgrund (tillhörande med inläggstexten), kan nog hålla med till en viss del men är inte riktigt säker?
Det är ju hennes åsikt, personligen tycker jag inte det stör någonting. Sedan anser jag att oavsett hur mycket kritik man än får, så bör man utgå efter sig själv. Trivs du med bloggen så låt den vara så! Din kompis vänjer sig säkert - om hon ens läser bloggen själv dvs. :)
Jag är riktigt avundsjuk på din talang, riktigt grym design ! :o
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Riktigt fin. :)
#4 & #5 Åh tack, va glad jag blir :)
Kika gärna in på min riktiga blogg, designen har hamnat där nu ;)
Länk borttagen, hänvisar till våra regler.
Det finns en liten text som inte är skrollbar i menyn. Den lägger sig över bilden när sidan är högst upp. Är det meningen att den skall vara så?
Saknar en rubrik över den översta rutan i menyn. Ser mer symmetriskt ut.
I övrigt så älskar jag designen. Ljus och behaglig.
Medarbetare på Anhörig.
#7 Nej det är inte meningen :) tanken var att jag skulle ha den efter sista rutan i menyn och att den ska följa med efteråt när man scrollar ner. Men jag vet inte hur jag ska få den på bestämd plats, trots att den ligger i egen div efter sista rutan i html:en och har testat med att bestämma height och sånt men den vill ändå gå över. Men jag får hoppa över den så länge :)
Funderade på att ha rubrik i första rutan typ Om mig eller mitt namn, men jag vet inte.. Tycker det är rätt rent o skönt utan rubrik också hah ;) men det kanske jag ska testa ändå, för jag håller med, det borde se mer symmetriskt ut!
Tack så jättemycket, vad glad jag blir :)
Tycker att texterna är alldeles för ljusa, blir lite jobbigt att läsa tyvärr tycker jag, smälter in för bra med den vita bakgrunden. I alla fall på vissa delar av bloggen.
Fin blogg för övrigt, lättnavigerat, fin header.👍
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#9 Det kanske beror på olika skärmar då för jag tycker inte alls det är för ljust, kan du göra en printscreen och posta? :) Kan ju göra det lite mörkare kanske ;)
Tack :D
Ah, är det bakgrunden du tycker ska vara lite mörkare, eller är det typ texten vid kategorierna? :) Jag gillar det ljusa, men det kan ändå bli bättre med bara någon nyans mörkare, skadar ju inte att testa!
#12 Jag vet ärligt talat inte riktigt vad som är bäst hehe 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Fin blogg tycker jag en så länge.😉
#14 Tack så hemskt mycket :)
#15 Varsengod