För stora bilder
Tycker det. Alldeles för stora, så man inte ser hela på datorn och dom blir suddigare.
Hur ändrar man? kanske får testa och förminska dom ännu mer. :/
Besök gärna min blogg!
Ja blogg.se men oavsett hur jag gör är dom lika stora i inläggen och det blir bara värre om jag sätter det på 500, 600 ,300. 😡 :(
Besök gärna min blogg!
#2 Hur menar du, du väljer ju hur stora de skall bli. Och laddar du upp dem direkt i inlägget och inte från arkivet? Vad är de för storlek på riktigt? Förminskar du en bild alldeles för mycket kan den helt klart bli suddig när du laddar upp den. För bästa kvalité bör du också ändra bildformatet till t.ex. PNG, jag har blogg.se och jag förminskar mina bilder till något på 2000 px och sparar dem i PNG innan laddar upp dem, vilket jag gör direkt i inlägget.
Det blev bättre med kvalitén men inte storleken. oavsett hur jag minskar den så är den lika stor i inlägget.. :/
Besök gärna min blogg!
#4 Jag kollade in din stilmall, där har du bestämt hur stora bilderna skall vara i alla inlägg, ändra det så kommer det säkert funka.
Åh tack. Hehe jag har fått designen så vet inte riktigt vart jag ändrar det. 🤔;)
Besök gärna min blogg!
#6 Gå in på design och stilmallen och bläddra ner till bilder, där kan du ändra.
Okej tack så mycket! :D
Besök gärna min blogg!
#9 Problemet är dock att ts har inskrivet i stilmallen hur stor bilden skall vara så det inte gör någon skillnad hur mycket man än ändrar när man lägger in en bild i inlägget.
Har ändrat det nu! Så nu är det perfekt. Tack för hjälpen. 😂
Besök gärna min blogg!