Har ni bara bloggar?
Jag hoppas det går bra att ta upp det här.
Detta är ju en sida för alla som bloggar(såklart), men nu undrar jag om ni har hemsida också? Eller kanske bloggen kopplad direkt till hemsidan?
Hur trivs ni med det i så fall?
Och för er som har hemsidor, var har ni er domän?
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
Jag har bara blogg men har egen domän sedan några år tillbaka och min domän är köpt via binero.
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
#1 Okej. Får jag fråga varför du har egen domän när du "bara" bloggar? (jag menar inget illa!)
/ J
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game" Sajtvärd för aupair.ifokus.se/ & bakverk.ifokus.se/
För att jag inte gillar att ha .blogg.se eller nattstad i namnet. vill ha det mer personligt och därför valde jag egen domän :)
/ Lizette
#3 Okej. Tack för svaret! :)
/ J
inga problem :)
/ Lizette
Har bara blogg just nu, haft hemsida men uppdaterade där sällan osv.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har just nu endast en blogg, men har små planer på att starta ett hobbyföretag. Jag kommer då att ha min webbshop kopplad till bloggen, och även en presentation om företaget där, så det blir en liten mash av allting, men jag tror att det kan bli bra ändå. :)
#6 Okej. Var det för "jobbigt" att ha båda eller ? :P
#7 Okej. Inte tvärt om? Alltså bloggen kopplad till hemsidan? Hur tror du det kommer funka för dig? :) Vad är det för företag du tänkt dig starta, om man får fråga? ;P
#8 Ursäkta att jag frågar men varför inte? Är det för jobbigt att driva en sida och blogga eller? :P
Förlåt om jag är nyfiken :)
/ J
#10 Okej. Tack för svaret! :)
Tack för svaren allihopa!
/ J
Nej, jag tror bestämt att det blir webbshoppen kopplad till bloggen, då det mestadels kommer att vara beställningsvaror jag ska sälja, och alltså blir det inte en speciellt tilldragande webbshop i sig självt. Det är även bloggen som kommer att vara mest aktiv, och dessutom är det där man kommer att få följa min uppstart av företaget och driften av det.
Fortsättningsvis så är även min affärsidé i högsta grad ihopkopplat med vad min blogg främst kommer att inrikta sig på, vilket är hästar. Jag vet inte riktigt om jag vill avslöja vad det är ännu, då det fortfarande är i planeringsstadiet (vilket det förvisso har varit ett ganska bra tag…) men det har med hästmänniskors besatthet av att matcha att göra ;)
Utöver dessa anledningar så hoppas jag även på att jag genom att ha webbshoppen kopplad genom bloggen kunna förstärka mitt namn och min blogg i sig som ett varumärke, vilket skulle vara en stor fördel för andra projekt som jag skulle vela dra igång i framtiden. :)
#12 Okej. Tack för ditt svar! :)
Det är ju klart att du själv avgör om du vill berätta :P Men man är ju lite nyfiken helt enkelt :P haha..
/ J
#13: Grejen är att det jag kommer att erbjuda inte finns som tjänst nu, om man inte själv letar reda på någon och gör upp om det. Men det finns inget företag som jag har hittat som gör endast det jag planerar att göra, så därför vill jag vara lite tyst om vad det är tills jag har startat företaget, med förhoppningen att ingen annan ska komma på idén innan dess :)
#14 Okej. Men det är ju inte mer än rätt :D Är så lätt hänt att någon snor ens ide och så helt plötsligt så finns det fler inom de området du tänkt.. :P
/ J
#15: Precis min tanke, det känns dumt att skriva ut mina planer så att någon kan sno dom av mig när det ändå är en exklusiv tjänst jag planerar att erbjuda ;)