Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 238 ggr
AktivaSiri
1

En mindre marknadsundersökning

Hej!

Jag håller på att titta på möjligheterna att dra igång ett bloggnätverk för hundmänniskor. Idag finns det andra nischade nätverk men inget nischat mot hundar som jag känner till, räknar inte hundpoolen hit eftersom deras tjänst primärt är en hemsida och inte blogg. Även om det kan gå hand i hand.

Målet med bloggnätverket är inte att utveckla en ny bloggplattform då det idag finns flera bra. Målet är att skapa ett nätverk där hundmänniskor kan känna sig hemma och att det blir den naturliga sidan att besöka om man vill läsa bloggar om hundar.

Ni som idag har hund och bloggar, eller kanske funderar på att börja blogga, vad skulle ni vilja fanns på den kommande sidan för att ni skulle välja den?

Ni som bloggar, vad skulle krävas för att ni skulle bli intresserade av att flytta från den plattformen ni har idag till en helt ny? Vill ni bli lockade av funktioner som ni saknar eller värderar ni en chans att synas ihop med andra hundbloggar?

Huvudsidan, alltså dit man kommer om man inte besöker en blogg. Vad skulle ni vilja se där? Artiklar/intervjuer med hundmänniskor? Annonser på begagnade hundtillbehör? Hundrelateradenyheter?

Jag har påbörjat jobbet och kommit en bit på vägen, men alla har olika åsikter och för att sidan ska intressera andra än de som tänker precis som jag vill jag ha fler åsikter :)

Hoppas någon är intresserad av att tänka till och delge sina tankar/åsikter/önskemål.

Jag har okej från sajtvärden att göra denna undersökning :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

monstermash
0

Jag tror fler svarar om du istället skapar en riktig undersökning på internet, och ger möjlighet att även svara med egna svar.

Såhär öppet på forum är det tyvärr många som drar sig för att svara.

AktivaSiri
0

Fixar det!

Edit

Nu finns ett formulär att fylla i på Google Formulär - Ett hund bloggnätverk 

Sajtvärd eller Medarbetare får gärna redigera in länken i första inlägget :)

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se