Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: börja-blogga
Läst 881 ggr
Wockeez
0

Namn till fotoblogg

Hej! Jag är ny här inne och tänkte börja blogga seriöst, har haft en blogg innan som jag tappade intresset för. Nu behöver jag bara ett namn. Jag heter Julia och på bloggen kommer jag mest lägga upp bilder som jag har tagit. Just nu heter bloggen Forfirith, men jag vet inte om det är för svårt att komma ihåg? Har ni några förslag får ni gärna komma med dem.

Praefatio
0

Jo, det är lite svårt, kanske, men inte ett dåligt namn.

Hur ser det ut med juliasfoto, är det ledigt? juliasfotografi? Extremt lätt att komma ihåg och informativt.

Wockeez
0

#1 Inget av dina förslag var tyvärr lediga. Jag gillar dock namnet som jag redan har, är bara rädd att folk inte kommer ihåg det… Hmm…

Praefatio
0

Folk kommer att komma ihåg det om bloggen är tillräckligt bra. Titta bara på Kenza (då - ovanligt, "konstigt" namn!) och Nevnarien.

Wockeez
0

#3 Ja, jag tänkte också på Nevnarien, det är ju annorlunda men folk kommer ihåg det. Tror jag kör på mitt namn då. Tack för hjälpen. :)

monstermash
1

Personligen har jag lättare för bloggar som har annorlunda namn, än alla bloggare som heter sina namn. Helt ärligt, jag hade aldrig kommit ihåg att din blogg hette juliasfoto, medans forfirith hade gått enklare att lägga på minnet just eftersom det är udda. 

Hur många bloggar heter inte något med namn och sedan foto nu för tiden liksom?

Wockeez
0

#5 Jo, så kan man ju också se det.

Tack för hjälpen. :)