Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 847 ggr
linawallin
0

Få bilder/text mer åt vänster?

Jag håller på med en design och själva bilderna hamnar för mycket åt höger, skulle vilja få allt mer åt vänster. Jag vet att jag ändrade texten så den blev mer åt höger, följde väl bilderna med. Minns dock inte var jag gjorde det, någon som vet var man kan ändra det?

Alltså antingen så bilderna hamnar i mitten eller ändra så texten börjar mer åt vänster, då förmodligen bilderna följer med då.

Magisk
1

Lägg in på de som du vill ha vänster och på det andra.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Mimmi
0

Det låter som att det är marginal eller padding du eftersöker. Googla på "CSS margin" eller "CSS padding" så kommer du att få en massa hjälpsamma resultat. Eftersom du har gett oss ganska lite info kan jag inte ge mer specifik hjälp än så. Känns det svårt vore det bra om du kunde berätta vad du använder för bloggplattform, och gärna även länka till din blogg - så kan vi ge dig bättre hjälp!

Taggarna och har jag aldrig stött på tidigare, och jag läser webbutveckling och programmering på universitetsnivå. Det skulle kunna vara taggar som en specifik bloggplattform lagt in och gett en viss funktionalitet, men det är inget jag stött på och i alla fall inget som finns i HTML.

linawallin
0

#1 Hur menar du nu? 

#2 Blogg.se. Jag har testat allt möjligt, hittar det inte. För att göra det tydligare -Om texten började i mitten av inlägget istället för på vänster sida, hur få det mer centrerat?

Om texten börjar här

Istället för här.

linawallin
0

Nu är det som sagt främst bilderna jag vill få mer åt vänster då dom börjar för långt in mot mitten, men jag tror att det hör ihop.

Mimmi
0

Eftersom alla bloggar är uppbyggda på olika sätt är det väldigt svårt att ge dig en kodsnutt som garanterat kommer att fungera. Man kan t.ex. döpa de olika elementen i koden till vad som helst. Vill du få bättre hjälp är det som sagt bäst med en länk till din blogg.

På blogg.se använder de ofta klassen entrybody, så kodsnuttarna nedan kan kanske fungera.

Detta är för hela inlägget, alltså både text och bild, klistra in i din stilmall:

.entrybody {

padding: skriv in önskat avstånd här

}

Enbart bilderna, klistra in i din stilmall:

.entrybody img {

padding: skriv in önskat avstånd här

}

Tyvärr är blogg.se:s inläggshanterare inget vidare, så det finns inget bra sätt att lägga marginal på bara textstycken.

linawallin
0

tack men tyvärr fungerade det inte… Om jag skriver in någon siffra så kommer bara bilderna ännu mer åt höger.

Mimmi
0

#6 Du kan skriva in negativa tal också, testa det!

linawallin
0

Jo jag testa det, tyvärr fungera det inte.