Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 350 ggr
hannakbjorklund
0

Bildproblem.

Hej! 

Jag har en blogg på devote.se och lägger flitigt upp bilder. Problemet är att när jag vill lägga upp bilder via datorn så att jag kan justera var i inlägget jag vill ha dem, hur bred bilden ska vara etc. så får jag helt enkelt inte till det.

Jag har försökt mig på olika bredd (ca 300 pixlar) på bilderna) men och resultatet blir inte så som det är tänkt, när inlägget väl är publicerat. 

Helst skulle jag vilja ha 2-3 st bilder i rad, dvs bredvid varandra. Kanske med något litet mellanrum, eventuellt ytterligare en bildrad under den första. Men det är det som inte går att åtgärda, när inlägget väl kommer upp så hamnar bilderna var för sig, under den föregående. 

Jag har funderat på om det är bredden som är problemet, eller vad det kan vara. Finns det någon som känner sig manad att hjälpa mig?

Magisk
0

Jag tror det är så att bilderna är för stora för att ligga tre på raken.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

lizzplace
2

Ett förslag är att du kanske kan skapa ett kollage i exempelvis photoshop eller kanske paint om du inte har tillgång till annat. Och sen laddar upp kollaget till inlägget :)

Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette

Mimmi
1

Problemet beror förmodligen på att bilderna satts till att vara så kallade block-element, eller på grund av marginal på bilderna. Testa att lägga till detta i stilmallen:

.blog_container img {

display: inline;

}

Det borde lösa ditt problem. Men detta kan göra att texten hamnar bredvid bilderna ibland, vilket du kanske inte vill.

Den enklaste lösningen på ditt problem är nog ändå att du gör en bild där du lägger in dina bilder på rad som du vill ha dem, som lizzplace föreslog. 🙂

hannakbjorklund
0

#1 #2 #3

Tack så mycket för svar! Har laddat ner ett program och gör collage av bilderna, det blir lättast och tar inte alltför mycket tid. Tack ännu en gång!