Centrera bild ovanför header
Någon som har koll på vad för kod man skall använda för att ändra en bild man har på sin blogg så den hamnar konstans på ett ställe/centrera den, just nu har jag en text ovanför min header, men den ändrar plats när man ändrar storlek på sitt fönster.
margin: 0 auto; i din CSS (stilmall) är det som brukar fungera bäst, testa det!
#1 Tack så mycket! Men det centrerar texten och egentligen vill jag ha den på ett särskilt ställe, mitt ovanför min header istället, är det möjligt att flytta texten någon annanstans och att den också stannar där och hur är det då man skall göra?
Skulle du kunna länka till bloggen ifråga? Blir lite svårt att veta vad som hänt annars. 🙂
#3 Skickar i PM, använder koden du gav, men ändrar tillbaka så du kan se.
#3 Har du några idéer? (:
Problemet ligger i din HTML. Lägg in
#6 Men jag vill inte ha texten inuti wrappern. Eftersom jag har en genomskinlig wrapper så skall texten vara utanför den, går det inte på något annat sätt?
Jag förstår inte riktigt hur du menar. Skulle du kunna visa bilder på hur du vill ha det och hur det blir när det blir fel?
#8 Det skall vara som det är nu, bara att texten kommer centrerat ovanför headern och inte centrerat över hela bloggen.
En enkel men lite ful lösning är ju att du lägger till utrymme åt höger i bilden, så att texten är till vänster i bilden och hela bilden blir 745px bred.