Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggdesign-html-och-css
Läst 330 ggr
PotatoEcho
0

Se hur bred bloggen är

Jag har verkligen helt vimsig nu! Håller på med en ny design och jag får verkligen inte till headern, den blir för kort eller för lång?

Jag har testat att ta en print screen och se hur brett det är, ena gången är det 1000 andra 940 sen 1050.. Utan att jag ändrat några siffror utan bara uppdaterat sidan? Jätte konstigt då jag inte får till headern :( Har även kollat på sifforona content osv och tagit det som står det, men den blir för liten ändå?

Niklas
0

Finns det någon platshållarbild du kan ha som mall?

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

PotatoEcho
0

Vad menar du med det?:)

Niklas
0

Ibland finns det en bild i bloggmallen som har rätt dimensioner. Då kan man mäta den.

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

TurboFart
0

Om man går in på wrapper och kollar på width så står det hur bred själva bloggen är, jag brukar göra min header lika bred som den :)

http://hannnafoto.blogg.se

PotatoEcho
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#3 Jaha, det har jag aldrig hört talas om tror jag.. :) 

#4 Jo, den är ju 950 och det är även headern.. Men ändå kapas den av 😐 

Jag testade att rita lite på headern för att se om den var för liten eller om det var något annat som spökade.. Men vad är det jag ska ändra på nu då när bilden kapas? Blir galen på alla koder heh..😴

TurboFart
0

I stilmallen, om du går till header-stycket. Har du fyllt i 950 px på width där också? Det är det enda jag kan komma på, annars vet jag tyvärr inte :/

http://hannnafoto.blogg.se

PotatoEcho
0

#6 Jo det hade jag.. fick lösa det på ett annat sätt genom att skriva om koderna helt och trixa lite, så efter lite tid gick det faktiskt =)

Mimmi
0

Ett hett tips som löser sådana här problem supersnabbt är de inbyggda utvecklarverktygen som finns i vissa webbläsare, som bland annat gör att man kan inspektera hemsidor och deras kod direkt i webbläsaren. I Firefox och Chrome når du verktyget genom att högerklicka på det du vill inspektera och sedan välja "Inspect Element" eller den svenska motsvarigheten. 🙂