Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1606 ggr
Urhasten
0

WordPress statistiken

Ni som har WordPress (WP) - hur tolkar ni besök- och visningsspalterna? 

Om vi säger att jag har 10 refererande till min blogg, 50 besökare och 300 visningar så innebär det att varje besökare ska ha klickat ihop 300 sidvisningar. Kan det stämma?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

penphotography
0

Nej, 50 besökare har gjort 300 sidvisningar ihop.

~Penna~

Medarbetare på Körning iFokus

Urhasten
0

Det var det jag menade, bra då förstår jag rätt! Har varit lite förvirrande då besökarantalet ibland har varit högre än själva visningsantalet och det har varit något störande för då har jag blivit osäker haha.

penphotography
1

Om du vill ha mer detaljerad statistik så kan jag rekommendera Google Analytics.

~Penna~

Urhasten
0

Det har jag kollat upp! Men tack ändå :)

Urhasten
0

Nu undrar jag återigen, hur kan detta vara möjligt?

Antal besökare: 14. Visningar: 198. Ska dessa 14 ha klickat runt sig som idioter från 00-09:00 menas alltså?

penphotography
1

Det är bra att dina besökare hittar mer på din sajt att läsa så det ska du se positivt på. Det betyder ju att din sida är intressant.

Är det nya eller återkommande besökare? Nya besökare klickar gärna runt mycket. Men också besökare som inte läser varje dag utan en eller kanske ett par gånger i veckan och istället då läser flera inlägg i ett svep.

198 visningar på 14 besökare ger ca 14 visningar /besökare. Jag har 11345 visningar på 1142 unika besökare vilket blir ca 9 visningar/besökare. Så visst är din statistik möjlig.

Om din statistik normalt inte ser ut så varje dag, eller i alla fall flera dagar i veckan, så kan man gissa att det ligger en länk till din sida någonstans och att nya Läsare precis upptäckt din blogg. Kolla din refererarstatistik.

~Penna~

Urhasten
0

Hm, ja, det är förstås helt sant. 14 klick per person är inte så mycket egentligen, men då måste man ha klickat runt ett bra tag. Det tar jag bara som positivt. Nu har jag omkring 450 visningar på 65 besökare, så det är möjligt förstås.

Jag har blivit rekommenderad hos Tyrashastar.se som illustratör.

penphotography
1

Vad roligt med en rekommendation! Grattis!!

~Penna~

Urhasten
0

Åh, men tack så mycket!!