Menyproblem
Nu har jag krånglat till det för mig igen. Skulle ta bort min drop down-meny så att menyn hamnade på sidan igen, men inser medan jag håller på att jag inte kommer ihåg hur jag gjorde för att först lägga in drop-down menyn. Försöker hitta sidan som jag använde mig av då men den verkar inte finnas kvar (var ett blogginlägg från en blogg som hade en fjäril i headern, om det känns igen av någon).
Någon som förstår hur man gör bara genom att kolla på bloggen?
http://fluffhundar.blogg.se/
Tillägg: nu har jag alltså tagit bort koden från stilmallen, men det är kodmallen som jag har problem med.
Tillägg 2: Nu har jag lyckats flytta menyn till sidan, men den ser fortfarande inte ut som förr. Någonting måste jag ju ha tagit bort, men vad?
Sök på http://www.designadinblogg.se om du har en blogg.se-blogg. Där finns det om hur man lägger in saker på ens blogg.
Medarbetare på Anhörig.
Tack för ditt svar! Har kollat, men inte hittat något.
En till fråga då: är det möjligt att ta bort skuggan på content på bara den översta delen, alltså delen som är under headern? Koden är följande:
-moz-box-shadow: 0px 0px 15px #888;
box-shadow: 0px 0px 15px #888;
padding: 0px 0px 0px 0px;
Och en till fråga: kan man ändra typsnitt osv i kodmallen? När jag lade in koden för att dela upp menyn i boxar så blev innehållet i fet text och jag får inte bort det.
Kan du beskriva problemet lite mer? Jag ser ingen drop-down-meny alls på din blogg nu, har du tagit bort den? För att vi ska kunna hjälpa dig bättre vore det bra om du försökte lägga in den igen, så är det betydligt lättare för oss att se vas om är fel! 🙂
Problemet är alltså att jag vill ha tillbaka min meny på sidan som jag hade den förr. Nu har jag fått tillbaka den dit men den ser ändå inte riktigt ut som förr, då stod "senaste inläggen" osv med fetstil bland annat. Drop down menyn jag hade är samma som jag har här: nadjawanting.blogg.se.
#5, Vi kan ju testa! Är det koden för kodmallen? Och var i kodmallen ligger i så fall koden? Tror inte jag lagt in min på rätt ställe, kanske är så enkelt.
Behöver fortfarande hjälp med skuggningen också, men kan starta en ny tråd om det om det blir enklare.