Blogg kritik uppskattas!
Hej, min blogg är nystartad och är en vardagsblogg skulle jag nog klassa det som, vad tycker ni om den simpla designen och mina inlägg?
Jag tål kritik och blir inte arg eller ledsen, ös in med era åsikter! :)
Tycker att bloggen ser väldigt bra ut. Då designen är väldigt enkel är det inget som distraherar från texten, vilket är bra. Dock gjorde det att det är lättare att upptäcka skrivfel som till exempel särskrivningar :)
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
#1 Förstår vad du menar, det är mycket vitt och man ser väldigt tydligt att jag haft bråttom och skrivit fel! Tack för kritiken!:)
Jag saknar någon slags förklaring eller presentation av bloggen, just nu är det lite otydligt vad den har för tema. Tänker mig antingen en underrubrik till bloggnamnet (t.ex. "Vardag, åsikter, mode och hemligheter" eller liknande) eller en presentation i sidomenyn.
Designen är stilren och enkel, tycker det funkar bra! För att knyta ihop allt lite mer skulle du kunna ändra länkfärgen till röd så att den matchar din header mer, tror det skulle göra stor skillnad!
Din header är lite avkapad för mig, gå in och ändra höjden några pixlar så att hela bilden syns! Just nu kapas botten av stoppsymbolen av lite.
Jag tycker även att rubriken ovanför headern är lite onödig och mest tar upp plats just nu, speciellt när du upprepar samma text i headerbilden.
Tycker dina inlägg är välskrivna och lätta att relatera till, du har hittat en bra nivå på hur vardagliga de är. Du skriver om din vardag, men på ett mer allmänt sätt som fler kan relatera till. Blir så lätt att man hamnar i "Hej bloggen! Idag gjorde jag det här…"-fällan, vilket lätt blir tråkigt att läsa och väldigt ointressant för utomstående. Tycker du har löst det på ett jättebra sätt, fortsätt så!
Jag bifogar en bild på mina tankar kring designen, tycker att det kan vara enklare att både förklara och förstå så! 🙂
#3 Tack så jätte mycket för din kritik, det hjälper verkligen! det med headern stör jag mig med på, ska fixa det!
Tack #1 och #2 för att ni tog er tiden att hjälpa mig! :)