Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 724 ggr
Heidi
0

Näthat

Att blogga är ju fantastiskt roligt och givande på flera olika sätt. Men det finns ju också en baksida nämligen näthatet. 

Har ni blivit utsatta för påhopp och elaka kommentarer på era bloggar, i så fall hur har ni hanterat det?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Najan13
0

Nej, jag har faktiskt inte det ändå har jag bloggat i 5 år 😃 Dock har jag aldrig riktigt haft så många bloggläsare och det är mest sånna som känner mig tror jag :)

Emelie
0

Jag har blivit utsatt för mycket näthat då jag jobbat som bikinimodell och liknande. Har hanterat det som så att jag bara struntar totalt i det. Visst har jag tagit lite illa upp, men också lärt mig att inte ta åt mig 🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Denna kommentar har tagits bort.
scheindel
0

Jag blev hånad i en annan blogg en gång för att jag använt information från Wikipedia till en av mina poster. jag kom inte ihåg exakt vad han skrev, men det gick ut på att jag var synnerligen ovetenskaplig och tydligen helt urblåst som inte förstod mig på källkritik. med tanke på att jag ofta luftar åsikter som näthatare älskar att hata som feminism och antirasism så är det ju ironiskt att det är en sån sak som att inte använda ordentliga källor i min post om Lucia som jag blivit "mobbad" för :)

jag bemötte det så sakligt som jag kunde men ilskan fick skina igenom för jag tyckte det var ett så urbota korkat påhopp. jag påpekade att jag varit aktiv i den akademiska världen tillräckligt länge för att kunna göra skillnad på en privatpersons blogg och en vetenskaplig uppsats -och att det är löjligt och inadekvat att ställa samma krav på vetenskaplighet på en privat blogg som man gör på en avhandling. jag påpekade att syftet med min blogg i första hand är underhållning för mig och likasinnade och för det krävs inte en lika rigorös källkritik. jag utgår ifrån att mina Läsare själva förstår att eftersom källorna inte ens är ordentligt angivna, så kan de inte heller räkna med att min blogg håller samma standard vad gäller tillförlitlighet och vetenskaplighet som en akademisk text, även om jag naturligtvis eftersträvar sanning och saklighet.

Praefatio
3

Jag "föll offer" för en sån där hat-/skvallerblogg en gång. Det var toppen, inlägget på den bloggen var en så löjlig vinkling/misstolkning av mitt eget inlägg att alla besökare som vällde in för att kolla på min blogg alla fattade att skvallerbloggen var fel ute och skrev positiva kommentarer på mitt inlägg och negativa kommentarer på skvallerbloggens. Det slutade med att jag fick hundra nya Läsare permanent 😃

Riktigt näthat tror jag dock inte att jag har dock blivit utsatt för, tack och lov.

Maja2
0

Hat vet jag inte om jag kan kalla det, men anonyma kommentarer, som ifrågasätter vad jag skrivet, och beter sig som om min blogg är ett diskussionsforum. Användare som har dynamisk ip, och därmed inte går att blockera.

Metnal
0

ja, det har väl hänt några gånger.

Ser det som att när folk börjar störa sig på mig så börjar man bli känd :D

/Linnéa
http://thefatcheerleader.com

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

[PeterWem]
0

Det brukar ta stopp när folk som är anonyma inser att de inte är så anonyma, egentligen 😃

Magisk
0

#8 verkar hur jobbigt som helst. 😉 Men jag behöver inte leta skrivavtryck för jag får inga kommentarer på min blogg.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Lathundarna
0

Det händer att det kommer kommentarer nu och då, och då helst anonyma eller med bara ett "B" eller liknande som avsändare. Men jag väljer att helt enkelt inte provoceras av dem. De är bara personer med för mycket fritid och ruskigt tråkiga liv, helt enkelt.

ramm5tein_
0

Flera, flera flera gånger. Bor i en liten stad och är alternativ, har sett mer annorlunda ut än jag gör nu, har lite starka åsikter ibland och fått mycket kränkningar.

Pga mitt utseende, åsikter, påhopp om diverse pojkvänner jag haft - allt. Antar att det handlar om svartsjuka på något plan i mitt fall då det aldrig har varit något relevant överhuvudtaget som tagits upp 🙂 och bara anonyma kommentarer från folk i samma stad typ.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne