Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbörja-blogga
Läst 5367 ggr
LovePoppy
0

Hjälp, bloggnamn?

Hej! :)

Har aldrig bloggat förut, men skulle vilja börja! Det jag kommer blogga om är framförallt: kaniner, kaninhoppning och bakning. Men kommer inte på vad jag ska ha som bloggnamn, så skriv gärna massa förslag, så jag kan få inspiration och kanske leda in mig på ett bra bloggnamn! Vet att det är svårt med namn till andra, då ni inte vet nåt om personen, men alla förslag välkomnas! :D

Så, vad för bloggnamn dyker upp när jag säger: Kaniner, Kaninhoppning och Bakning? :)

/Johanna

Cahira
2

Johannas/Min hobbyblogg/intresseblogg. :)

minhobbyblogg.dindomän.se :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

LovePoppy
0

#1 Vilket bra förlag, att jag inte tänkt på det innan! :)

Ska grubbla lite till och även se om några mer förslag dyker upp innan jag bestämmer mig, men jättebra förslag! :D

Wezza
2

Hahah, det första jag kom att tänka på var bunnyday.dindomän.se 😃

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

LovePoppy
0

Haha! :D Det var ett härligt namn! Detta kommer ju bli svååårt att bestämma! :P

LovePoppy
0

mm, funderar och funderar på namn, väääldigt svårt :/   Tänker på vad det finns för fina ord. Kaniner och bakning är det som gör mig glad och så, så funderar på något åt det hållet. Glädjespridare tycker jag är fint! Men vill ha mer förslag, så behöver er hjälp med idéer! :D

Cahira
0

Du kan ju ha en bloggbeskrivning så det måste ju inte vara i namnet. :) 

Inte ens det egentligen. Du kan heta vadsomhelst och bara börja blogga, sprida bland dina vänner så kanske dom sprider den till andra med liknande intressen och sådär.

Exoticas
1

Bunnycake.dindomän.se röstar jag på ;)

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Wezza
1

Vet inte om du har skaffat någon blogg än, men…

cakeme.dindomän.se

mycakebunny.dindomän.se

cunny.dindomän.se

jumpbunny.dindomän.se

jumpcake.dindomän.se

cakejump.dindomän.se

Väldigt lika, jag vet, men jag har varit uppe hela natten 😉

Medarbetare på Hundparkour.ifokus

Metnal
1

kaninpaj! 

(kanske lite ripoff från hamsterpaj.net dock ;))

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Cahira
0

bunnybakery!

Edit: nej förresten, låter som du ska baka kaniner. 😮

LovePoppy
3

Haha, så härliga förslag, nej jag har inte skapat nån än :) Tänkt på Morotskaka, då bhåde hästar och kaniner äter morötter ;)

LovePoppy
0

Kommer nog aldrig komma igång med bloggandet :( Vet verkligen inte vad jag ska ha för namn :(

Cahira
0

Min mainblogg heter The Life Of Cahira så det behöver inte vara superfancy. Visste att min skulle ta upp ungefär allt som händer i mitt liv så tyckte det funkade bra. Du kan ju ha Livet om Johanna eller nåt sånt om du känner för det. Måste som sagt inte vara avancerat. :) 

Behöver inte ens vara relaterat, du kan heta tigerkaka om du vill, eller lollipop eller colaburk eller vadsomhelst. :) Lovepoppy kanske rent av som du heter här?

beem
0

Försök bena upp lite hur du tänker - för och emot.

- ska bloggnamnet berätta vad du håller på med tex kaniner, bakning      mm

- ska bloggnamnet vara svenskt / engelskt ?

- ska bloggnamnet vara något coolt namn

Tänk även på att bloggnamnet kommer att följa dig lång tid framöver - förhoppningsvis. Du ska känna att namnet är du - det ska kännas bra att namnet beskriver det du vill.

Jag har sett många som startar en blogg lita bara pang på sådär och ganska snart ångrar de sitt bloggnamn.

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris

LovePoppy
0

#14  Ja, det är därför jag inte startat en blogg än, för jag har inte hittat nåt som känns bra :/  Jag skulle vilja att bloggnamnet förknippas med kaniner, hästar och bakning, då det är det jag kommer skriva om. Det kommer alltså inte att handla om mig. Vilket språk namnet är i spelar ingen roll, utan det jag vill är förknippandet med det som det kommer att handla om. Coolt behöver bloggnamnet inte vara, utan det jag vill är att det ska som sagt innan förknippas med hästar, kaniner och bakning! :)

LovePoppy
1

#13 LovePutte, kanske jag ska heta, då Putte var min första kanin och han betyder så otroligt mycket för mig! Tror namnet var upptaget, därav att jag heter LovePoppy här som en av mina andra kaniner hette! :)

LovePoppy
0

Sammanställning av förslag:

• MinHobbyBlogg.dindomän.se
  • JohannasHobbyblogg.dindomän.se
  • MinIntresseblogg.dindomän.se
  • JohannasIntresseblogg.dindomän.se
  • BunnyDay.dindomän.se
  • BunnyCake.dindomän.se
  • Cakeme.dindomän.se
  • Mycakebunny.dindomän.se
  • Cunny.dindomän.se
  • Jumpbunny.dindomän.se
  • Jumpcake.dindomän.se
  • Cakejump.dindomän.se
  • Morotskaka.dindomän.se
  • LovePutte.dindomän.se

Detta är förslagen som kommit upp hittills! Någon som har något mer förslag, eller någon som tycker någon av förslagen ovan passar? :) Vill verkligen komma igång och blogga snart! :P

Cahira
0

Johannas dagbok! 😃

Magisk
0

Är det så bra att blanda in bakning med en kaninblogg? Det är två olika saker och du kan tappa Läsare pga detta. De som vill läsa om bakning vill kanske inte läsa om kaniner/hästar och vice versa.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

LovePoppy
1

#19 Är inte ute efter Läsare, utan mer för mig själv och mina vänner! :)

beem
2
  • JohannasHobbyblogg.dindomän.se

Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris