Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 424 ggr
Ridtravartjej
0

Kritik - Hemsida?

Hej, vet inte om detta är rätt forum, men hitta inget bättre som passa :)
Men skulle vilja ha lite kritik om vad ni tycker om min hemsida?
Jag säljer handgjorda repgrimmor och hundhalsband plus att jag fotograferar :)

Så skriv gärna vad ni tycker om vad jag borde ändra :D

http://ericasrepgrimmor.weebly.com/

Lia
1

För det första är det väldigt viktigt med stavning och grammatik, även om det bara är något litet. Man vill ju framstå som proffsig. :) "tillexempel".

Sen tycker jag att mailen ska stå under egen rubrik och inte mitt i texten. Katten på framsidan ser jag inte riktigt vad den har med saken att göra. Kanske skulle varit en bild på en häst? Tycker också att du ska ta bort "hobbyfotograf", då det låter som att du egentligen inte behöver betalt.

För att framstå som proffsig anser jag att du ska ta bort även "busskort", och att du kanske skriver att du svarar på mail inom exempelvis 24 timmar. "fixa de" --> "fixa deT"*. Och att du kanske förklarar mer att bilderna kommer efter överenskommelse - hellre än att de kommer sent pga privatliv (även om så är fallet).

I övrigt lyckte jag att det var bra layout och bra färgval.

Ridtravartjej
1

#1 Åh okej :)
Tackar, ska fixa de så fort jag hinner :p
Sitter just nu med uppgift till skolan xd

Metnal
2

Jag måste fråga; har du fått sålt några bilder?
Jag måste tillägga som både hobbyfotograf och modell att om jag skulle köpa bilder av en fotograf så hade jag aldrig, ALDRIG, någonsin gått med på att vattenstämpel fortfarande sitter på bilderna. köper jag bilder av dig som fotograf så köper jag alltså rättigheterna till bilderna = du har ingen rätt att fortfarande ha något med bilderna att göra. Sen om jag är nöjd och vill skriva att du tog dom, det är en annan sak. men det bestämmer jag. 

Vill du fortfarande ha vattenstämpel på bilderna får ni göra ett TFP kontrakt (det utgår inga pengar mellan parterna) och alla inblandade parter får använda bilderna. men då skall cred ges till alla som varit medverkande i bilden, i samband med bilden,( tex. under) Då kommer ni antagligen överens om att vattenstämpeln är på bilder som man lägger på internet, men de andra medverkande skall ändå få bilder i fullt format utan vattenstämpel som de kan använda till att tex. skriva ut.

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Ridtravartjej
0

#3: Vad tycks nu då? :)

Lia
0

Fint med den nya bilden - men fortfarande lite korrigeringar i texten kvar ^^

Ridtravartjej
0

#5 haha fan att jag inte ser någon ting, får be mamma läsa igenom i morgon så får jag ändra då xd

Metnal
0

det är ju en förbättring, men texten är krånglig.. jag fick läsa igenom tre gånger innan jag förstod vad du ville ha ut med den. Be tex en förälder kolla och fråga hur dom uppfattar hur det hade gått till om de skulle köpa bilder. Kom ihåg: Ju enklare = ju fler som orkar läsa och större möjlighet för dig att få jobb.

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

Yelly Bean
0

Jag tycker det är trevligt med fotografers hemsidor som har portfolio, så att man kan se vad de tagit för bilden innan. Då ser man lite vad det är för stil på bilderna. 🙂