Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: kritiktrådar-lätt
Läst 980 ggr
JuliaRose
0

Kritik på min blogg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halu! Jag skulle gärna vilja ha kritik på min blogg LiaRose.blogg.se. Berätta gärna vad ni tycker som ser konstigt ut med designen och det braiga med designen och något som ni tycker är bra och dåligt med mina inlägg. 🙂 

satsar verkligen på bloggen så vill ha hårdkritik. 

Emelie
0

Jag måste börja med att säga; jättesöt blogg! Jag gillar allt det rosa. 

Dock skulle headern vara finare om du hade den nuvarande bilden på dig där, men bytte bilden på hästen så att man ser kanske huvudet, och inte bara en häst som tittar ner i marken och är helt täckad. Det ser lite tråkigt ut, och inget som lockar mig att riktigt vilja läsa bloggen.

Sedan tänkte jag på strukturen i inläggen, det skulle se lite mer professionellt ut om du inte centrerade texten, utan hade den till vänster. 

Sen är det lite svårt att se vad som står på texten "Om mig" då bakgrunden är så rörig. 

En sista sak jag tänkte på är typsnittet i menyn, alltså där det står "Min Vardag", "Covers" osv. Du borde kanske ha detta i samma typsnitt som du har på inläggsrubrikerna eller typsnittet du har i inläggen, så det inte ser så rörigt ut med ett flertal olika typsnitt. Dessutom borde denna meny vara anpassad så den är samma storlek som headern. 

För övrigt så är det en supergullig blogg och fixar du till de här småsakerna kommer den bli superfin! Jag gillar verkligen färgvalen, samt din snygga signatur som du använder dig av i varje inlägg  🙂

Sajtvärd för Bullhundar, medarbetare på Borderline & Djurtransport.

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

JuliaRose
0

#1 ska fixa mer nu men har bytt design så vill gärna ha kritik av dig igen haha🙂

Emelie
0

Haha, har du bytt design?! Jag som tyckte den du hade var så söt. Men jag kollar igen igen 🙂

Står i stargroparna för en förhoppningsvis framgångsrik avel av tan-tecknade möss!

Emelie
0

Åh den nya designen är supersnygg. Vintrig och fräsch. Och signaturen gillar jag skarpt. 

Dock håller jag fast vid det där med din meny som borde göras i samma storlek som headern för att få det att se mer proffessionellt ut. Och även det där med texten över anslagstavlan. 

Det skulle också se supersnyggt ut om du i inläggen hade så att texten är vänsterplacerad men bilderna i mitten, om du förstår? 

För övrigt: SUPERSNYGGT 👍

jojjon
0

Jättefin design, dock skulle jag inte välja att blanda blått och rosa utan hålla mig till blått eller rosa. Man kan variera genom att använda olika nyanser istället. Annars jättefin som sagt. Bra jobbat! :)

Denna kommentar har tagits bort.
JuliaRose
0

putt vill höra mer kritik:)

[Kakanbieber]
0

Fin blogg.

Jag tycker det är lite tråkigt att läsa om det är små bokstäver.
Blått o rosa passar inte så bra ihop på din blogg och allt annat som du har. 
Headern stör mig lite för det är texter bilder o sånt o det ser inte så fint ut.
Men bloggen verkar vara bra och jag älskar bilderna

Magisk
1

Jag hade hoppats på någon rosa blogg som din bild i #0 men tji fick jag. 😉 Iaf så är menyraden mellan headern och inläggen väldigt stora så att en ruta hamnar på raden under. Inte symmetriskt med andra ord.

Dina inlägg är väldigt röriga med bilder som innehåller en massa text i all världens konstiga fonter. Dessutom är det flera fonter i en och samma bild.

Texten är väldigt liten jämfört med resten av textstorlekarna vilket känns en aningen smått. Jag skulle placera bilderna centrerat istället för vänsterställd det gör att det ser bättre ut och symmetrisk och inte bli så intryckt på vänterkanten.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar