Blogginlägg + "hatkommentarer"
För ett par dagar sedan skrev jag ett inlägg som jag först fått jättemycket positiva kommentarer för. Men nu strömmar hatet in. Jag raderar alla elaka kommentarer nu. Men det är ändå jobbigt att läsa att man är en korkad idiot varje gång man loggar in på sin blogg.
Så nu vet jag inte vad jag ska göra. Ska jag ta bort inlägget och svika alla mina trogna Läsare och min egen kamp att bryta tabun kring att prata öppet om psykisk ohälsa och ändå riskera att dessa hatare bara kommenterar ett annat inlägg eller ska jag kämpa och visa mig stark och låta inlägget vara kvar?
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Nu har jag inte läst ditt inlägg och vet inte alls vad det handlar om men om det var mitt inlägg och det är något jag står för så skulle jag absolut inte ta bort det, försök och inte tryckas ner av hatkommentarer!
Om du tycker det är jobbigt ska det gå att blocka dessa ip nummer som du inte vill ska kommentera :)
Nej jag tycker inte att du skall ta bort det pga att folk "gnäller" däremot om du mår dåligt av inläggen.
Det är inte värt att må dåligt över vad andra tycker. De kan väl låta bli att läsa det inlägget då.
tror du skrev något om att man ofta får höra "andra har det värre" ja visst andra kan ha det värre men det betyder inte att det man själv går igenom blir lättare att gå igenom bara för det. har man en psykisk ohälsa så är man ofta duktig på att ta på sig andras åsikter och lägga det på sig själv, vilket absolut inte gör saken bättre.
Alla har vi vårt eget helvete" är mycket bättre.
Gör det du känner är rätt!
Hälsa gärna på mig på Facebook.
#1 Jag skrev ett inlägg om hur jag upplever att attityderna kring psykiska och fysiska sjukdomar är annorlunda vilket inte uppskattades av alla.
1# och #2 Tack så mycket för stödet. Blir osäker på mig själv ibland.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag skulle aldrig ta bort kommentarer. Känner både att har jag öppet kommentarsfält så kan jag inte bara tillåta dem som stryker mig medhårs och dessutom triggas folk att kommentera mer negativt om man tar bort deras kommentarer.
Nej, ta inte bort!! Det är svårt det där att låta bli att ta åt sig av sådana kommentarer, speciellt om det rör ett känsligt ämne. Men man har dessutom ingen aning om vem som sitter bakom skärmen i de flesta fall och de betyder ju ingenting för dig?
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Varför inte låta andra se hatet?
#6 för att jag tycker att personliga påhopp inte tillför något av värde i bloggen.
Om jag hade läst en blogg om psykisk ohälsa och personen tog bort alla hatkommentarer hade jag nog dragit öronen åt mig rätt fort. Det är ett problem, men så länge du sopar det under mattan och visar att du tar åt dig, desto roligare blir det för personerna att skriva hatkommentarer till dig. Man kan inte bryta tabun halvdant. :)
#8 Nu tar jag ju inte bort kritik eller kommentarer av diskussions värde. Men om någon skriver "du är en sån idiot" , " eller att jag är ful och äcklig tycker jag inte är något som hör hemma på min blogg. Varför skulle jag tillåta sådant egentligen? Det har ju absolut ingenting med det jag har skrivit att göra.
Ok, det är rena påhopp, och jag kan förstå att du inte vill ha det, men vad vinner du på att ta bort det då?
Hade ändå inte tagit bort. De triggar dem mycket mera.
Dessutom skulle jag aldrig vilja läsa en blogg som tar bort kommentarer. Även om jag själv inte har ett behov av att kommentera att folk är fula osv men förlorar trovärdigheten helt och hållet för mig.
För att klicka på "acceptera kommentaren" för mig är en handling som ska visa vad jag tycker är okej och inte och visa hur man ska behandla varandra ser jag verkligen inte poängen med att acceptera personangrepp.
Jag tycker absolut inte att det är okej att skriva precis allt känner för. Någon form av rensning måste man väl ändå få ha. Jag vill hålla min blogg fri från person angrepp både riktat mot mig och andra människor.
#11 - Jag håller med dig, tappar också trovärdheten om de börjar rensa bland kommentarerna.
Har jag ett kommentarsfält tycker jag att man får acceptera alla olika kommentarer, kan man inte ta de dåliga (vilket jag förstår att vissa inte kan) tycker jag att man stänger av kommentarerna.
Att ta bort tror jag absolut bara gör de värre. Skulle jag haft ett behov av att skriva att någon var en idiot och den tar bort mina kommentarer skulle jag nog skriva fler.
Jag tycker du ska ta bort kommentarerna om du vill det! Förstår inte att det ifrågasätts? Att publicera dem är ju som att acceptera att det händer. Tycker inte att det är som att "sopa under mattan", det är mer ett tyst ställningstagande för att man inte vill ge hatet (som är så himla, himla vanligt) få för mycket luft. Eller har jag fel?