Reklam för bloggar
Jag ser nu att ni gör olika avd. för olik bloggämnen. Nu drunknar forumet i alla dessa bloggavd. - modebloggar, vardagsblogagr, fotoblogagr, djurbloggar, föräldrablogagr mm.
Övriga inlägg kommer bort. Skulle det inte vara möjligt att nåla en avd. för detta och sen ha underavd. i den.
Jag förstår ju att ni gjort så för att få bort all reklam för bloggar utspridda i sajten.
Jag tycker det är synd om sajten domineras av reklam för bloggar.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Det kan väl inte bara vara jag som är här inne för att hitta nya bloggar och faktiskt gillar dessa "reklam inlägg"?
Alla inlägg med nya kommentarer blir ju i fet stil så man ser ju lätt vad man tittat på och inte. Så att det svämmar över av reklam inlägg kan ju bero på att det är det enda som skrivits just nu.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Det är inte reklamen jag vänder mig emot utan att den borde ligga i en tråd - om möjligt med underrubriken.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Sorgen är kärlekens pris
Jag tycker inte forumet drunknar i trådarna. Vad menar du med att vi ska nåla en avdelning och ha underavdelningar? Menar du underkategorier? Det kan man inte ha på iFokus, och alla reklamtrådar ligger i samma kategori.
Dessutom får vi regelbundet ta bort reklaminlägg, många medlemmar missar reklamtrådarna, så jag puttade upp alla, men det var en engångsgrej. De försvinner snart i mängden av alla inlägg igen. Visst är det ofta reklamtrådarna som är högst upp, men eftersom ni medlemmar är de som skriver i dem och därmed puttar upp dem, så kan vi inte göra något åt det bakom sajten.
#2 "Det är inte reklamen jag vänder mig emot utan att den borde ligga i en tråd - om möjligt med underrubriken."
Det vore inte praktiskt genomförbart. Om en medlem eller googlare letar efter bloggar i kategorin fotobloggar, är det idag väldigt enkelt att hitta en tråd med bara fotobloggar. Det är bara att välja och vraka bland inläggen, och varje medlem får presentera sin blogg med sina egna ord i ett eget inlägg.
Om vi däremot slår ihop alla reklamtrådar till en samlingstråd, får medlemmarna presentera sina bloggar över PM, så får vi klistra in det i tråden. Annars har 300 kommentarer gått åt nästan direkt. Om någon vill skriva en ny presentation, får de PM:a oss, så får vi ändra det… Det blir ett evigt inklistrande för oss och många medlemmar skulle låta bli att vilja ha sin blogg med i tråden.
Dessutom kommer det bli rörigare för medlemmarna och svårt att hitta bloggar inom ämnet man är intresserad över. Är man inte intresserad av reklaminläggen, vilket många är, så får man hoppa över att läsa dem och bläddra bland kategorierna där de inte förekommer. 🙂
Tack för dina synpunkter, vi välkommnar allas förslag och åsikter - både positiva och negativa. 🌺