Sidvisningar/Unika besökare
Jag har blogg på blogg.se och på översikt är det ett linjediagram (heter det så?) och där står det Skrivna inlägg, Sidvisningar och Unika besökare.. Det första var ju ganska självklart men är det bara jag som är lite trög och inte vet exakt vad det betyder?
Om du vet vad det betyder så är jag tacksam för din hjälp här! :)
Sidvisningar är hur många gånger totalt som din blogg har bvesökts.. Unika besökare är precis som det låter hur många unika besökare som besökt din blogg.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Sidvisningar är hur många gånger sidor på sajten har öppnats. Unika besökare är hur många olika webbläsare som har besökt sajten.
dvs, du kan ha 100 sidvisningar men bara 10 unika besök.. det betyder att de tio som besökt dig har besökt dig flera ggr.
Så vill du ha något att jobba för så är det ett högt unika besökare antal :)
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
Säg att du har 10 unika besökare under en dag. Då betyder det att tio olika ip-adresser har besökt din blogg alltså tio personer. Säg sedan också att du samma dag har 30 sidvisningar då betyder det att de tio personerna har varit inne på din blogg tre gånger var (eller vissa fler och andra färre).
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Aa, ok tack för hjälpen! :)