Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 486 ggr
leemland
0

Får inte bort bild

Hejsan, 

Är ny här inne på bloggande.ifokus. 
Jag har ett problem som jag inte lyckas att fixa själv, har testat att googla men hittar inget svar så jag hoppas ni här inne kan hjälpa mig :) 

Hur får jag bort/bytar jag bilden med drömfångaren på denna sidan? http://christmasjoy.blogg.se/ 

hoppas ni förstår hur jag menar. :)

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

monstermash
0

Varmt välkommen! Hoppas du kommer trivas här inne! 👋

Jag har tyvärr inte svaret på din fråga men vi har många medlemmar som använder blogg.se, så du får nog svar imorgon.

Fridaaaa
0

Den byter du ut i kodmallarna (måste ändra i alla).

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

leemland
0

#1 Tack så mycket :) 

#2 Hur gör jag detta? Jag har hämtat designen hos någon annan, som man kanske ser. Vad "heter" kodningen man ändrar på? (hoppas du förstår hur jag menar) 
Finns de någon sida som berättar hur man gör? 

Jag är inte helt inne på kodning, men försöker lära mig :P

/ J 
"So complicated, Look how we all make it, Filled with so much hatred, Such a tired game"         Sajtvärd för aupair.ifokus.se/    &  bakverk.ifokus.se/

Fridaaaa
0

#3 Är jättedålig på att förklara tyvärr :/

leemland
0

#4 Okej. Då får jag försöka hitta de själv eller hoppas på att någon annan kan :) Tack !

/ J 

Felliiis
1

Du går in på kugghjulet där uppe och klickar "design". Sedan trycker du på "redigera kodmallar" och så får du leta upp koden till bilden. Du bör hitta koden precis över "Om mig". Du byter sedan bara ut bilden till något du vill ha eller så tar du bort den helt :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

Felliiis
0

Kom ihåg att du måste göra detta på ALLA underkategorier också, precis som Fridaakesson skrev. Du måste ändra på startsida, inlägg, arkiv och kategorier :)

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

leemland
0

#6 Okej. Tack så mycket :) Ska testa nu i eftermiddag och se om jag klarar de :) 

edit: Jag testade nu :) Och det funkade :) Behövde dock bara göra de en gång :P Tack så mycket ! :)

/ J 

Pelle Långlös
0

Lite OT men färgen på designen passar inge vidare bra med julen. Julen för mig är rött och grönt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Fridaaaa
0

Ja samma för mig #9
Det passar till "vintrigt" tema men inte jultema tyvärr, då tycker jag med rött & grönt passar bättre🙂

leemland
0

Jo, håller med att de inte är jul direkt utan mer vinter :P
Men som jag sa innan så är jag inte helt inne på kodning men jag ska själv testa mig på att göra en juldesign :P 
Men de är väldigt svårt att hitta/få fram en juldesign/vinterdesign när man söker på nätet. Och denna och en till gilla vi så de blev denne :P Jag har faktiskt bara hittat en riktig juldesign men den gilla inte min syster så mycket :P 

HÄR är den enda jultemadesignen jag hittat.

/ J