Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggproblem
Läst 347 ggr
Madelone
0

WordPress.com gör mej förvirrad.

Jag har typ precis börjat blogga och har aldrig gjort det förut. Och jag bloggar med WordPress.com. Och sidan är ju både på svenska och engelska. Vilket jag känner att det gör mej förvirrad och det är jobbigt med min dyselexi känner jag. Min engelska läsning är inte så jätte bra. Får oftast läsa engelska texter flera gånger innan allt faller på plats för mej.  Men jag gillar WordPress annars och känner att jag helst inte vill byta blogg.

Så min fråga är om WordPress.org skulle funka bättre för mej? Är det mer saker på svenska där?

Pelle Långlös
0

Hur kan du få mixat språk? Jag har valt svenska och har bara svenska.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Wordpress.org är till för såna som gör egna designer och sånt.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Pelle Långlös
0

Det finns två ställen man måste ändra på tror jag det var. Har du fixat båda?

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Madelone
0

Okej. Jag valde svenska när jag registrerade mej. Men blev ändå båda språken. 🤔 Vart ska man ändra mer då? Tusen tack för din hjälp 😃❤️

Fridaaaa
0

#4 Hm konstigt, kan du ge exempel när det står på både engelska och svenska? Alltså visa bild?

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pelle Långlös
0

Under inställningar och sen allmänna är ett ställe och sen under ditt konto uppe o högra hörnet nånstans.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Madelone
0
Madelone
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

En till bild

Madelone
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Madelone
0

Har kollat alla inställningar och på dom ställen där jag kan ändra språk så är det redan på svenska… 😕

Mimmi
0

Det handlar nog bara om bristfällig översättning, tyvärr. Wordpress har, om jag får gissa, förmoligen frivilliga översättare - folk från Wordpress-communityt. Därför är inte alltid allt översatt.

Jag har egenhostad Wordpress (alltså Wordpress.org), och upplever att översättningen där är bättre än på dina bilder. Dock är många widgets och plugins (alltså tillägg till Wordpress) på engelska. Jag tycker inte alls att egenhostad Wordpress bara är till för utvecklare och designers. Man får betydligt mer funktioner än hos Wordpress.com, och får mer kontroll över sin blogg. Det finns inga saker du behöver "låsa upp" genom att betala som i Wordpress.com. Vill du ha en bättre översättning och vill fortsätta med WP är nog den egenhostade ett bra alternativ.

Madelone
0

Jag ska köpa en ny dator denna månaden och funderar då på att testa Wordpress.org i stället och se om det funkar bättre. Kan man flytta bloggen som man har på Wordpres.com till Wordpres.org eller måste man börja om typ?