Bloggande iFokus

Bloggande

Etikett: bloggproblem
Läst 469 ggr
Ingela.N.
0

Behöver hjälp med blogg.se

Det jag absolut inte kan klura ut är om man kan lägga till fler saker i så kallade Meny fältet.. Jag har bara Kategorier, Arkiv, Senaste inlägg.. Men hur gör man får att få fler saker där.. Finns lite som jag skulle vilja lägga där.. Om det nu går..

Jess89
0

Självklart går det! Om du vill ha mer i din meny lägger du bara till det efter

i din kodmall.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

LuLeLo
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skickar en bild här så att du lättare kan se vad #1 mena. Precis över

står det
.

Själv är jag också ny med det här :P

Tass Josephine

Ingela.N.
0

Aha ok haha tack.. Hittade det nu.. :)

Men hur kan jag ändra min header? När jag lägger in ny bild så hamnar den inte där ursprungs headern är.. :/

LuLeLo
0

http://www.youtube.com/watch?v=ficL6SO37Gg

Länken visar en tjej som förklarar hur man lägger in sin nya header :)

Tass Josephine

Ingela.N.
0

Kollade video.. Men det går inte hur jag än gör.. Min header hamnar allra högst upp och inte alls där ursprungsheadern är.. :/ Antingen är det något fel eller så är jag så dum så jag inte får rätt på det..

SunsetValley
0

kopiera stilmallen :)

Kram Linnèa

Besök min blogg

Ingela.N.
0

Kopiera stilmallen.. Hur? Ursäkta men fattar trögt när man är trött

Jess89
0

#7 Du kopierar genom att markera texten/koden och sedan klicka på ctrl+c du kan även högerklicka och trycka på kopiera. Sedan är det bara och klistra in här på iFokus genom att klicka på ctrl+v eller högerklicka och klistra in. 

Du kan även ge oss din bloggadress.

Ingela.N.
0

Aha ok.. Verkar som jag fixade det till sist iaf.. :) 

Nu har jag dock problem med texten haha.. Den text som säger vad bloggen heter.. :/ Har suttit i timmar känns det som för att klura ut hur jag ändrar färg eller stil på den.. Ajaj märks att jag har varit borta från bloggandet för länge haha

Jess89
0

#9 Ett tips om du är osäker på vart du ska ändra i stil/kodmall: Öppna ett nytt fönster där du skriver in din bloggadress. När du exempelvis vill ändra din header så högerklickar du på den och trycker på inspektera element. Då brukar det vara enklare och se vart man ska ändra.

Hoppas att det underlättar något för dig.

Ingela.N.
0

Ja jo jag fattade det du skrev.. :) Men när jag lokaliserat via inpektera så kan jag inte hitta det inne i kodmallar.. :( Asså jag måste va blind suck haha

Jess89
0

#11 Tänk som så att utseendet ändrar du i stilmall och innehållet ändras i kodmall.

Vill du ändra bloggnamnet eller typsnittet på texten?

Ingela.N.
0

Ok tack.. :)

Bloggnamnet vill jag behålla.. Har dock äntligen lyckats och ändra färg *yeay*.. :) Men inte stilen på texten.. Då jag inte vet koden för att ändra det

Jess89
0

#13 Jag har svårt och hjälpa dig eftersom att jag inte har din bloggadress.

Ingela.N.
0

Ok..

Här är adressen

http://iljusochskugga.blogg.se

Ganska tomt då jag håller på och ändra allt haha

Pelle Långlös
0

Bredda headern så den är lika bred som content (där du skriver inläggen) ser mer stilfullt ut. Sen skulle jag försöka att flytta upp headern till ovanför bilderna.

Jess kanske kan hjälpa dig för jag är lika usel jag med.

(PS. om du är trött så blir det aldrig något bra så vänta en dag och kom sedan tillbaka så att du inte blir arg och ledsen på din annars så fina design. :) )

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *