Säg vad du tycker!
Hej! Vi vill så gärna ha kritik på våran djurblogg! Posetivt som Negativt, säg vad du tycker! 🙂
livetmeddjuren.blogg.se ~Bloggen för alla djurälskare~
Min första tanke var: Har du tillstånd till de foton du lägger ut?
Gillar stuket på bloggen, men stör mig på att det saknas en bit högst upp till höger.
Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus
#1 tack för din åsikt! Japp, vi har tillstånd :) Ja den där dumma kanten är lite lurig, det ska fixas snarast möjligast! :)
livetmeddjuren.blogg.se ~Bloggen för alla djurälskare~
Den rosa randen som ligger bakom rubrikerna ser konstig ut. Är den inte tänkt som en avdelare mellan inläggen dvs avsluta föregående inlägg.
Den vita texten till vänster är lite svår att läsa.
I övrigt ser det bra ut. Jag gillar den rosa färgen.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Att ta en bild från Google och skriva "Bild tagen från Google sökordet va sköldpadda" räknas tyvärr inte som tillåtelse och kan alltså vara ett brott mot upphovsrätten. Bilder ni får använda om ni länkar till fotografen (det räcker med deras användare på Flickr), hittar ni här: http://www.flickr.com/creativecommons/by-2.0/. Det finns även flera liknande sidor på internet om ni googlar lite. Det är viktigt att tänka på upphovsrätten och visa respekt gentemot fotografer!
Precis, bilder från google är oftast inte fria att använda, kvittar om man skriver att det är från google.
Ta som vana att alltid fråga bildägaren om lov, eller använd endast egna bilder. Eller gratissidor som uttryckligen säger att bilder får lånas och vilka villkor som gäller.