Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 470 ggr
[Chellsy]
0

Ny design - behöver kritik

Hej där, påbörjade en design idag och behöver kritik. Är det något jag kan förbättra? Är inte klar än med kommentar och det där när man klickar in på kategorier och så men det ska jag fixa såklart.
Men menar rent generellt när man bara går in på sidan. Ni får gärna komma med tips, design är alltid kul att trixa med :)

http://chellsy.blogg.se

Fridaaaa
1

Fin design. men texten i headern är väldigt svår att läsa, pga stilen och färgen.

Sedan är inte inläggen under menyn & headern utan förflyttad mer åt höger, hade sett bättre ut om de hade varit rakt under varandra. Plus ha annan färg på texten som är lättare att läsa 🙂

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pelle Långlös
0

Texten Om mig är helt omöjlig att läsa. Content ligger till höger om headern. Alltså ej lika raka. För ljusa färger och text så man måste anstränga sig att se vad som står.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Chellsy]
0

#1 Jaha på min skärm va dom rakt under varandra haha vad märkligt :o Tack så mycket!

#2 Tack så mycket ska kolla upp det!

Pelle Långlös
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så här ser det ut.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

[Chellsy]
0

Men oj! Ser det jämnare ut nu då ? :)

Fridaaaa
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag har google chrome, och ser ut som #4 här.

Pelle Långlös
0

Jag har firefox.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PotatoEcho
0

Jag gillar desingen men content ligger så långt åt vänster som det går för mig 🙂

artema
0

Precis som de skrivs så ligger inte #content i linje med #header. Det är fin design, även om jag personligen är mer för det stilrena, enkla. Men justera #content/#header.

[Chellsy]
0

Tack så mycket för all kritik, tror jag har fixat det nu! :)

Fridaaaa
0

#10 Ja nu är det rakt.
Men fortfarande grå text osv, så blir jobbigt att läsa tyvärr 😕

[Chellsy]
0

#11 Vad bra att det ordnade sig haha 🙂 Är fortfarande inte så duktig med design, men övar på. Ska försöka fixa det med! :) Tack så mycket för hjälpen alla!

Fridaaaa
0

#12 Ja man lär sig efter hand 😛

[Teddies matte]
0

Jag har firefox och som jag ser det så är inte content och header rätt nu, tidigare var content förskjuten för mycket åt höger, nu för mycket åt vänster istället.

Fridaaaa
0

Nu har det ändrat sig på google chrome med, innan var det rakt under. Efter sista ändringen som skrevs här.

PotatoEcho
0

Det är fortfarande åt vänster för mig, dock lite mindre nu =)