första intrycket (FORUMLEK)
FÖRSTA INTRYCKET!
_Första intrycket är en forumlek som jag inte har sätt i något annat forum utan det bara hoppade upp i mitt huvud.
Det går till såhär:
Man länkar från sin blogg, dv.s att jag i detta fallet (trådskaparen) länkar till min blogg och den som är efter mej ska gå in på min blogg, och sen ska man skriva vad det första intrycket var när:
**- Man såg designen
- Man läste ett inlägg (skriv även vad inlägget hette).
**_
Alltså, klargöra det hela: Skriv ner din första tanke när du såg bloggdesignen och skriv sedan ner din första tanke som du fick när du läste inlägget/en
här hittar du min blogg: www.galantklant.blogg.se
Jag börjar då.
Bloggdesignen : Det första jag tyckte var att blommorna lyste upp, men jag vande mig direkt, och det var fint.
Blogginlägget: Det var nog att jag också har varit dn besökaren. bara reklam alltså!. 
Men jag gillade din blogg.
Här är min:
Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! 
Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

#2 Bloggdesignen: Ganska rörig med alla blommor i bakgrunden och väldigt vit.
Blogginlägg: "Hemma från vetrinären igen" - Du skriver bra
Min blogg: http://taralom.blogg.se
http://taralom.blogg.se - Min blogg
#3. Bloggdesignen: Stilren, fin och vääldigt mysig! Me like, me like.
Blogginlägg: Tycker om dina inlägg och alla bilderna m.m. Älskar bilderna där du leker med reflexskärmen.
Toppen
Min blogg: www.galantklant.blogg.se

#4 haha omg, roligt roligt ^tex G-K talar (om negerbollar)HAHAHA! men jag håller med dig!
Designen tycker jag om, lugn och fin :) som sagt,
mitt första intryck är fin blogg, med orginella & roliga texter :)
---------
Bloggdesignen ; Fin och mysig :)
Bligginläggen ; Inläggen var rätt korta . Helt okej :) Många bilder det tkr jag om :)
Ska vi ta upp denhär tråden igen?? :D
Eftersom #6 blogg inte verkar finnas så kan vel jag börja då?
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
designen det första jag märkte till var din header och tycker att texten på din bild såg ut som drak eld :O tyckte att den var ganska enkel och stilren gillade din bakgrund också :))
inläggen det första jag såg var nutellan så då tänkte jag att du gillade nutella och senså var inlägget ganska långt så orkade inte läsa allt .. men tyckte att den delen jag läste var ganska rolig och själva du & din blogg är rolig och humorisk :D det gillade jag!
juliarose.blogg.se
Designen är väldigt mild, romantisk och skir. Något som faller mig i smaken perfekt! Man ser på en gång vad bloggen kretsar kring, vilket för mig är väldigt viktigt.
Inläggen verkar kretsa mycket kring mode och populärkultur, inget som personligen faller mig i smaken, men stort plus för många bilder!
Designen: Gillar verkligen headern! Den såg personlig ut med den egenritade (?) bilden. Färgtemat i designen gillade jag också, kändes annorlunda :)
Inläggen: Är inte direkt hästintresserad, men du hade väldigt många fina bilder som var trevliga att titta på :) Läste även ett par inlägg, kändes välskrivna.
#10 Tack så mycket! <3 Allt är egenritat, ja. :)
Designen:
Enkel och stilren, men jag tycker den är fin :) framhäver inläggen mer! Inte så mycket i menyn vilket jag gillar,det blir liksom inte rörigt ^^ Härliga bilder på dig!
Inläggen:
Jättefina bilder! Speciellt på djuren! :) (kanske inte så konstigt eftersom det är en fotoblogg :D). Coola,spännande och kreativa photoshoots med snygga bilder ^^
(Älskar dig bara för att du la upp en video med Kent <3 haha)
gjort massa inlägg (1) än så länge haha :)
Designen: Enkel, jag gillar header men resten vet jag inte:/ Verkar vara rörigt. Menyn långt ner i mitten av alla inlägg. Kanske du håller på att fixa desingen men just det störde jag mig lite på! Det känns även som det hela ''svävar omkring'' lite, haha vet inte hur jag ska förklara. Kanske du ska rama in inläggen eller nått? :)
Inläggen: Du skrev bra om produkten men JAG tycker att den gula bilden på nått sätt förstår helheten! :)
Det här är var jag tyckte och hoppas inte du tar illa upp ^^
Designen: Kort och koncist - jag gillar den.
Inläggen: rådiggar folk som törs testa nya, udda hårfärger - jag är för feg själv 😃 Känns som en blogg som kan tänkas innehålla både lite ditten och lite datten och även om jag brukar falla åt en viss typ av blogg som främst handlar om mitt eget intresse så kan jag mycket väl kika förbi fler gånger 🙂
Designen: Kanske lite konstigt men jag tänkte på den tjocka texten, det är inte min stil riktigt så det tänkte jag på.
Inlägget: Jag fattade inte direkt vad inlägget var, men det kan vara jag som är trög …
#15 Inläggen finns här 😉 Tror bara man kom till startsidan via länken ovan.
#15 Fin design, dock är jag inte jätteförtjust i hjärtanen som faller, då de stör en aning.
Du skriver bra och dina bilder var bra! :)
Pitcha.blogg.se
#17 Trevlit, feminint och sött! Vackert sköra bilder och bra innehåll! En hel hög plus med andra ord. ;)
#18 Åh tack så mycket!! :)
Designen är jättecool, verkligen speciell och den får en att vilja läsa vidare! Inläggen är också väldigt bra skrivna och jag gillar dina bilder! :)
Nu kan jag inte skriva om någon annans, men här är min!
#21 Väldigt fin och stilren design. :)
Inlägget (Kort träning) är enkel att läsa och det är fina bilder!
#22 Påminner om hur en tidning såg ut förr vilket faller mig i smaken, mycket snyggt.
Första intrycket blev kort, enkelt och lättläsligt. Mycket fin bild också. ;)
#23 Väldigt fin header! Gillar att bilderna är av bra kvalitet!
Meny-sidorna är fina och syns bra, och det är en annorlunda blogg. Gillar att det inte är "standard-design" på den!
Fina, levande bilder och intressant innehåll!
Överskådligt innehåll och lättklickad sida. Inget jag kan hitta att klaga på.
http://www.polardrag.se/traning/det-borja-med-agility-och-togs-tillvara-pa-i-freestyle/
Gillar inlägget, väldigt fina bilder då igen! 😎
UR-söt hund!!
www.mirakelbetty.wordpress.com
Skulle vara intressant att veta vad som är bra/mindre bra :)
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
Mäh, PUTT :))
Tänk vad uppförsbacken gör med känslan av den efterlängtade nedförsbacken.
Du är värd att njuta och må bra <3
#24 Mysig header! Kändes personlig och varm. Detsamma gäller dina inlägg, man lär känna dig. Mycket fina bilder! Och jag gillar också Guns N Roses! 👍
Första tanken på designen var att det kändes ganska opersonligt, Men ändå enkelt och fint.
Inlägget " Snabbuppdatering" tänkte jag, Vad coolt att lära sig väva. :)
Min blogg: http://saramodigh.bloggplatsen.se/
===
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Designen: Väldigt lila, stör läsningen lite med alla ränder, men rolig och personlig header!
Inlägget: Lååååååååååååååååångt, alldeles för långt för att jag ska orka läsa igenom hela. Skummar och konstaterar att det är väldigt personligt och väldigt utelämnande, kanske lite för mycket. Det känns som att det kan skada dig i framtiden. Avslutades dock positivt. En blogg jag nog kan återkomma till någon gång!
Gillar för övrigt fluffisarna :)
Min blogg: http://neuroatypiska.se
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Designen: Väldigt snygg, stilren och samtidigt snygga bilder.
Inlägg: Riktigt bra, det är inte rörigt eller för långt man förstår allt och bra text. :)
Min blogg: http://fames.se/josefinstromberg/
Designen: Enkel men härlig att titta på, liiite rörig bakgrund
Inlägg: Forever young - lättläst, enkelt, hyffsat intressant :) + i kanten för att du dricker redbull, love it haha! :P
#30 verkar ha tagit bort sin blogg? :/
Du kanske tycker att jag drömmer? Jag som inte ens kan sova...
Design: Det första mitt intryck var när jag såg designen var att det var vääldigt mycket glassar,nästan lite för mycket och att texten var svår att läsa (på headern)
Inlägg: Ricinolja - före + lite deppig läsning kring mitt hår
När jag läste det inlägget kändes det lite rörigt, och lite hit och dit kastande, men det var ändå ett bra inlägg! Din hårfärg som du absolut inte verkade tycka om såg faktiskt fin ut på dig.
livetmeddjuren.blogg.se ~Bloggen för alla djurälskare~
#32 Designen tyckte jag var helt okej. Jag vet att det är en standard design av blogg.se, men jag gillar den. Har själv haft den som mall till en av mina tidigare designer. Headern är väldigt enkel, hade kunnat bli mer detaljrik av småsmå förändringar men helt okej. Stör mig också lite på att en del av texten är ovanför själva menyn.
Inlägget jag såg mest var '' Lite smått och gott om koalor''. Bläddra förbi texten först men såg bilderna och läste sedan texten. Det var bra text, men känns lite för kopierat tycker jag. Det kan göras mer personligt och mer mellanrum/hopp mellan texterna.
Design: Mallen som jag sett många gånger xD Den är fin men alla har den så det är nog därför jag har något emot den. Headern är jättesöt! Jag gillar er design. Men som sagt, skulle vara kul om ni hade lite mer personlig deisgn som reflekterar det er blogg handlar om :)
Jätteintressant läsning, jag älskar djur och faktan som fanns kändes relevant och intressant. Ett bra och genomtänkt inlägg är mitt första intryck.
(min blogg är nystartad och inte så kul än kanske xD)
#34 Hur blir det nu när #32 fick två svar? 🙂
#35 oj, jag måste ha skrivit samtidigt som du publicerade din kommentar xD Jag vet inte, någon kanske orkar ta båda?😊
Design: Riktigt cool, du har din egen stil. Jag gillar den, du har som lagt ner din personlighet i den. Den visar nog vem du är :)
Inlägg: Det är alltid tjorvigt med nya datorer, lycka till. Annars tycker jag att inlägget är bra uppdelat, och tydligt skrivit. Kommer definitivt börja läsa din blogg!
Design: Stilren och fina bilder, det gillar jag.
Inlägg: Riktigt fina bilder trots djur som rör sig och motljus. Lite många där imot, men man vill ju helst få med alla såna där bilder i ett inlägg :) Du har skrivit bra och det är lättläst :)
Min blogg: http://fames.se/josefinstromberg/
Design: Lite väl rosa, och headern tar upp mycket plats. Känns bra att navigera i bloggen eftersom allt man hittar i menyn är arkiv och sök på bloggen, skulle vara nice med kategorier. Annars fin och jag gillar din content 🙂
Inlägg: Gillar texten, inte rörig eller sånt. De som stör mig är att alla bilder inte går ända ut i kanten, men de är en smaksak 🙂
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
Designen: Stilren och väldigt fin :D
Inlägg: "dumma halsbränna" Hehe låter inte så roligt det där med halsbränna, har faktiskt aldrig haft det själv som tur är ;) Du skriver bra också, gillar bilden! :)
http://hannnafoto.blogg.se
39# det första jag tänkte på när jag kom in på bloggen var att den här tjejen tar grymma bilder. :D din design är stilren och snygg.
här är min: http://auroris.blogg.se
Jag möttes av en intressant och mysig header och det gillar jag! Designen är bra, men du skulle kunna ha en meny för att pigga upp den ännu mer! Berätta lite om dig själv och så :D
Dina inlägg är bra och du verkar tycka om att skriva! :) Jag tyckte helt enkelt om din blogg!
#40 tack!! :D
#41 Väldigt fin design! Stilren och snygg med fina bilder! Första inlägget jag såg var "eating my breakfast" och nu blev jag hungrig :D
Designen: Väldigt stilren och nästan på snudd på tråkig, tills jag såg att headern byter bild! :) Efter att headern piggat upp mig så började jag gilla designen mer och mer, lätt att läsa och koncentrera sig när det inte finns en massa störande moment i bakgrunden.
Inlägget: Vem gillar inte att se på bilder på söta hundar? Gillar att inlägget är välskrivet, det finns inget som gör mig mer oinspirerad än dåligt eller slarvigt skrivna texter. Tummen upp! :)
Medarbetare på exotiskadjur.ifokus.se
#43 du missade mig ;)
men men, jag kör på, jag gillar din design den är snygg och det är lätt att läsa! Massor med fina bilder också :)
inlägg: väldigt väldigt väldigt många bilder men tur för dig att jag gillar bilder :D Grattis förresten! Roligt att du har gift dig :D Såg ut att ha varit ett jättefint bröllop :)
första intryck: stilren och snygg design, alltid mer intressant att fortsätta kolla på bloggen om designen inte är rörig!
Inlägg: Kanon! jag är väldigt fotointresserad själv så det var roligt att kolla in dina inlägg :)