Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettkritiktrådar-lätt
Läst 390 ggr
LinaLj
0

Min bakgrundsbild

Håller på att börja på en ny blogg som ska vara min butiks egna blogg. Har äntligen blivit ganska nöjd med utseendet men jag vet inte hur andra upplever min bakgrundsbild. Min butik säljer ullprodukter så jag tyckte att plockad ull var en bra bild och jag älskar färgerna. Men vad tycker ni, blir det för intensivt? Uppskattar alla åsikter, här är bloggen: Bis Amandum. Tack på förhand.

Mimmi
1

Tror det kan funka om du låter allt annat vara ganska diskret och stilrent. T.ex. tycker jag att den och headern slåss lite om uppmärksamheten, om du förstår vad jag menar! Ett annat tips för att få det att funka är att ta accentfärger (t.ex. länkar) från bakgrundsbilden, så knyts allt ihop mer. Du kan också redigera bakgrundsbilden lite så att den känns lite ljusare och "lättare".

LinaLj
0

#1 Tack för svaret. Jag hade gärna ändrat länkfärgen men det verkar inte vara möjligt, eller så hittar jag helt enkelt inte var man ska göra det…

Om headern och bakgrunden inte går i hop så blir det bakgrunden som får stryka på foten då headern år det genomgående temat runt min shop. Jag vill ju att folk ska känna igen sig. Det tål att funderas på 🙂