Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggdesign-html-och-css
Läst 495 ggr
[[AcsJulia]]
0

Problem med HTML-koder!

Varje gång jag ska länka en sida, antingen genom en bildlänk eller textlänk, så funkar inte länken som den ska! Jag använder mig av denna kod Länktext men när jag publicerar inlägget så kommer Länktext upp ordagrant istället för Länktext som fungerande länk. Det är likadant om jag försöker länka genom bild! Snälla hjälp en oteknisk idiot… ☺️

Mimmi
0

Vad använder du för bloggplattform? Jag tror att felet du gör är att du lägger in koden direkt i din textredigerare. De flesta plattformar ger dig möjlighet att ändra redigerare så att du redigerar inläggets kod. Annars tolkar redigeraren din kod som vanlig text. På Blogg.se trycker du på länken "Ändra redigerare" under inläggsrutan, och klistrar in din länk där istället.

[[AcsJulia]]
0

#1 Jo, det är blogg.se men tidigare har jag skrivit koden i den "vanliga" rutan utan problem. Har även provat att byta redigerare, så nu funderar jag om det kan vara så att jag har råkat ta bort någonting i kodmallen eller stilmallen..?

[[AcsJulia]]
0

Det är lugnt nu! Hysterin lade sig och jag hittade felet! 🥵 Min dator är lite svår att markera med och det visade sig att jag tog bort ett " ur koden… 🤪