Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettot-utanför-ämnet
Läst 1004 ggr
Sara1214
0

OT instagram!

Hej allihopa! Jag tänkte vi kunde skriva vad våra instagram konton heter och följa varandra. Jag heter topixgirl och om ni hjälper mig så jag får 1,5 K följare så har ni chans att vinna en shoutout. Nu har jag 1,1 k följare och ni kan få riktigt många följare om ni gör det. Säg till när ni gjort det, antingen på mina bilder eller här. För att göra er lite mer intresserade så tar jag BARA kort med min system kamera för 8000 kr! Lycka till! :)

Medarbetare på djurskydd.ifokus 😎

Pelle Långlös
3

Det är fotografen och inte kameran som gör bilderna. ;-) Är inte så aktiv på min så det är ingen som följer den ändå. Sen är jag bara så lat att jag lägger upp mobilbilder för på datorn orkar jag inte lägga in något. Haha. svartochrosa ifall någon känner för det. ;-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Sara1214
1

Ja, men om du är JÄTTE duktig på att ta bilder men tar dem med en gammal Sony Ericsson? Hur tror du dem blir då? Inte för att skryta men jag tycker jag är duktig på det jag gör=ta kort. Föresten jo, det är kameran som gör bilderna ;)

Pelle Långlös
5

Du har mycket att lära. Nu menade jag inte mobilen och en systemkamera för då blir det så klart kameran. Men för att få "den där" braiga bilden så måste fotografen kunna hantera kameran på rätt sätt. Automat gills inte i detta läge. 😃 Menade om jag köper en systemkamera för 3000 kr så kan jag få lika bra bilder som din 8000 kronors kamera, bara man kan inställningarna och hur man fotar.

Vänta tills du blir lika gammal som mig så inser du vad jag menar. 

Men åter till frågan. Jag är lat så det blir bara mobilbilder från mig på Instagram och jag orkar inte lägga ner någon eftertanke på dessa bilder helt enkelt. Men om någon är intresserad så heter jag svartochrosa.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

AmandaChristina
8

#0 Att skryta om vad kameran kostar betyder verkligen inget, vem som helst kan få en kamera för 8000:- om man är lite bortskämd/sparat pengar. Som fotograf skulle jag aldrig gå runt och säga "omg vilka fina bilder jag får, men jag har ju trotts allt en kamera för 11 000:-" om du förstår vad jag menar 😛

Metnal
0

Jag heter @metnalized. mest tränigs och modellbilder ihop med mat och sånt :D

Kolla gärna in min blogg! http://thefatcheerleader.com

Instagram: @metnalized

beem
0

Jag tiitade lite snabbt på Instagram men hittar inte ens var man ska skriva in för att hitta en annan användare.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Disturbed-Angel
1

#7 Om du tittar via http://instagram.com/ så är det bara att skriva användarnamnet i IP-adressen.

Till exempel såhär:

http://instagram.com/saramodigh

#6 http://instagram.com/metnalized

#3 http://instagram.com/svartochrosa

beem
1

# 8 Ahh var det sååå enkelt. Nu måste jag ta mig en närmare titt på instagram.

Tack för hjälpen.

Sorg är kärlek som blivit hemlös

Sara1214
1

#4 nu är det inte så att jag skröt utan menade mer att jag inte har en samsung mobil och tar kort med utan en kamera för 8000 och tar bra kort. Därför har jag 1300 följare på instagram liksom. Och att skriva sådär att jag skryter och har en almän dålig attyd är inte ok. Nu sa jag bara vad jag har och så och då betyder det inte att man ska kommentera att jag är bortskämd och jag skryter osv osv…  För du kan inte gå runt med en samsung kamera och liksom kolla vilken as snygg, amazing suddig bild jag fått. Men om den personen då fått en kamera för 8000 kr och då tagit samma kort. Vad tror du det blivit då? En tribbel så bra bild. Och min pappa har jobbat med att ta kort och lärt ut och han har en kamera för ca 20000. Han är grym på at ta kort och jag har lärt mig av honom.. :)

Juliasundstrom
5

Om någon är intresserad av mina iphonebilder för 350 kr/mån i två år så heter jag Juliasundstrom ;) Nä skämt åsido haha, håller med om att priset inte har någon betydelse i frågan här :)

Medarbetare på Skolios Ifokus.

sunnys
5

#10 säg istället vilken kamera det gäller för att säga hur mycket den kostar. Just när man tar upp hur mycket saker och ting kostar på ett sånt sätt uppfattas det lätt som skryt. Sen tycker jag att mobilbilder kan bli bra också men det är ju ens personliga uppfattning. Och som någon sa det handlar inte enbart på kameran utan fotografen i sig. 😉

Sara1214
1

#12 jag tycker defentift inte att en samsung kamera är bättre än en system kamera. Men det uppfattar man ju olika. Om vad som är bäst. eller hur;)

The Zombie
1

Jag tar kort med min Samsung Galaxy S3:a och jag får till RIKTIGT BRA BILDER trots att det inte är en systemkamera. Det handlar inte om att det är en systemkamera, en engångskamera, mobilkamera, what so ever. Det handlar om PRESTANDAN på den kamera du tar kort med och självklart vilka inställningar du gör för det objekt du tar kort på.

Självklart blir det bra bilder med en systemkamera, men jag menar det att det kan bli minst lika bra bilder med en mobilkamera - bara det att en systemkamera ger en chans att förstora bilden och behålla kvalitén..

Men väljer man att lägga upp bilder på Instagram så är det inte precis hela världen om du fotograferar med en svindyr systemkamera eller en svindyr telefon. Det handlar om att du kan fotografera och fånga den känsla i bild som du själv ser med dina egna ögon.

AmandaChristina
1

#13 Vem säger att de inte blir bra med en "samsung kamera", vet man vad man håller på med kan man lyckas med in princip vilken kamera som helst! Och håller med om tidigare kommentarer, så fort man tar upp priset så låter de som skryt. Mycket bättre att säga vilken kameramodell man fotar med, inte en person (som inte vill veta priset då såklart) bryr sig om just priset, man är nog mer intresserad om vilken kamera du fotar med.  🙂

Och ännu en gång, ta inte upp vad kameran kostar, varken din eller din pappas! Mycket bättre att säga modellen. De låter så jäkla skrytsam, man låter som en jädra brat när man tar upp sånt! Försök att tänka på de i framtiden, då kanske du slipper sånna här kommentarer.

Och nu när jag kom på de, oftast är de objektivet som är störst skillnad från mobilerna, då man kommer längre. Ett 18-55 blir oftast som mobilbilder vilket fall 🙂

Sara1214
0

Tycker definitivt inte jag!

AmandaChristina
3

Smaken är som baken men nu handlar de tyvärr inte om det, utan de är snarare så. Om man vet vad man gör med sin mobilkamera, som förövrigt är bra nu för tiden om man har det nyaste, så kan man utan problem få nästan samma resultat som en systemkamera med kitobjektivet 🙂

The Zombie
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Denna bild tog jag med min förra mobil Samsung Galaxy Xcover.
Endast en liten redigering via Instagram. Är Helnöjd med bilden.

The Zombie
4

TS: 15 kort sammanlagt på din Instagram med så många följare - känns rätt löjligt. Och en del av bilderna har du inte ens tagit själv. Samt att en del av dom faktiskt inte är så BRA som du påstår. (Enligt min åsikt).

Förmodligen är du flitig med att spamma konton för att få följare, och det är oftast så de flesta gör - talang eller inte så får dem sina följare. Jag har mina följare för att dom uppskattar mina bilder och för att dom tydligen är intresserade av alla mina fotografier.

Kanske har jag fel, och kanske låter detta drygt men.. bara min åsikt.

AmandaChristina
4

#19 Fick exakt samma uppfattning som dig!

bamse6311
3

Det är inte kameran som tar bilder, det är fotografen.
En duktig fotograf kan ta bra bilder med vilken kamera som helst.

Bästa hälsningar,
Bertil

baaartil  (på Instagram).

Sara1214
1

#19 fast alla kommenterar. Åh vilka underbara Bilder. Och jag älskar dina bilder! Osv,osv. Jag har 16 bilder och en har jag inte tagit själv. Det vill säga leoparden. Och mina följare är väldigt aktiva och älskar mina bilder och mitt "utseende". En tjej vill ha mig som model t.ex och en annan frågade hur jag kunde få så fantastiska bilder.:) och nej, jag har aldrig och kommer aldrig spamma andra konton för att få mer likes och följare!

Sara1214
1

Många ÄLSKAR mina bilder.!! Och jag har blivit spammad på kik för att jag får så fantastiska bilder!:)

AmandaChristina
3

#22 Fast om du inte visste de så kan folk säga så för att få kommentarer och möjligen följare på sin instagram, samma sak som bloggar.

The Zombie
4

Btw, verkar du inte ha koll på själv vad du har för kamera utan bara vad priset är på den. Eftersom frågan ställts vad du har för kamera och tar kort med.

Visst uppfattar alla olika vad som är "bra bilder". Men en bra fotograf har känslan för foto och vet vad som lockar ögat. Kanske bör du gå på medieprogrammet för att utveckla dina talanger och bli en ännu bättre fotograf?

Juliasundstrom
3

Haha kan inte annat än att hålla med #24 och #25! Redan i ditt första inlägg i den här tråden så mutar du med att om man hjälper dig att få 1,5 K följare har man chansen att få en shoutout. Det är just sånt som gör att jag misstänker starkt att det är sådant du sysslar med för att få fler följare. Det finns en hel värld av unga människor, främst tjejer på instagram som gör allt för att få många följare på instagram, och det har inget att göra med hur bra bilderna är. Tyvärr.

Medarbetare på Skolios Ifokus.

Sara1214
0

Är ni Avensjuka eller haha! Jag tror inte att ungefär 20 st bombar mig på kik. Kik är en chat och inte öppet. Att mina bilder är fantastiska. Då vill dem ju inte ha mer följare. Eftersom dem skriver det PRIVAT oxå.;)

The Zombie
2

Alltså, avundsjuk? Hur fick du det till att vara avundsjuka?
Jag är tacksam för att jag inte har folk som bombar mig på kik, inte för jag har kik men ändå. Vad försöker du fiska efter? Har inte ens nämnt det med kik?

AmandaChristina
2

#27 Avundsjuka? Seriöst? Att folk skriver på kik har inget med de vi har sagt att göra…

Bine93
1

Säger samma som #21 
Det är fotografer som tar inte kameran.
Min morsa fotade med en Nikon syskemkamera och jag själv fotade med en rätt simpel digitalkamera. Men många tyckte att jag lyckades fånga ögonblicken bättre än min morsa. Såklart fick hon ju bättre bildkvalite menmen… Numera fotar jag också med en Nikon :)

Lägger oftast bara ut mobilbilder på min instagram, men det är bara att följa om man känner för det :) OneStory93

[lenniiis]
0

Vilken jävla människa… "Och mina följare är väldigt aktiva och älskar mina bilder och mitt "utseende". En tjej vill ha mig som model t.ex och en annan frågade hur jag kunde få så fantastiska bilder.:)". 😮

[lenniiis]
1

Du är ju trots allt bara 13 år också. Det förklarar ju saken.

JuliaRose
4

**Varför är ni så taskiga? Visst hon skröt lite men hon kanske tänkte att då får hon fler följare om hon säger så och det är ju alltid kul att ha följare på instagram tycker jag iallafall.
**Och varför forsätter ni diskussionen det kommmer inte leda till någonting. Hon kanske inte visste namnet på kameran men hon visste priset för hon var med när hennes pappa köpte kameran men hon kommer inte ihåg namnet bara priset. Dessutom detdär med kik hon försöker väl förklara till #24 att hennes följare skriver inte fina kommentarer till henne så att hon ska följa dom tillbaka utan att dom verkligen gillar bilderna så dom skriver det till och med det privat till henne genom kik. Sen fattar jag inte vad ni vill komma fram till?
Att hennes följare på instagram skriver bara fina kommentarer till henne så att hon ska börja följa dom? Eller att det är bättre att fota med en mobil än en kamera om man har en bra fotograf om man fotar med mobil? Eller att hon är en skrytmåns och ni vill få henne att inse det? Eller vill ni veta om hon vet vilken kamera hon har? 

#32 hur gammal är du? Om du är över arton så tycker jag att du låter väldigt omogen för din ålder. *Vilken jävla människa…* till en trettonåring hmm. Du borde veta bättre.

[lenniiis]
2

Vilken jävla människa var väl ändå ganska lindrigt tycker jag. Hon beter sig fruktansvärt enligt mig, precis som alla andra 13-åringar idag. Jag är 18 år, hur gammal är du?

The Zombie
0

#33 - som fotograf BÖR man faktiskt ha såpass koll på vad man fotograferar med för kamera? Åtminstone om man nu "älskar" att fotografera osv.

The Zombie
2

#33 - Vi skriver bara vad vi tycker. Lägger man upp en tråd här på iFokus så får man själv tänka sig för hur man uttrycker sig, för folk reagerar olika på det folk skriver.. men för att citera lite av det som TS skrev så here u go:

Jag heter topixgirl och om ni hjälper mig så jag får 1,5 K följare så har ni chans att vinna en shoutout. Nu har jag 1,1 k följare och ni kan få riktigt många följare om ni gör det. Säg till när ni gjort det, antingen på mina bilder eller här.

vi skulle skriva våra konton och följa varandra, sedan OM man var följare 1,5K så får man en SHOUTOUT och följer man henne så har man chans till att få massa andra följare från henne om man följer henne.

Att sedan bara gnugga det i allas face så uttrycker hon sig att hon ENDAST TAR KORT MED EN SYSTEMKAMERA VÄRD 8000:-.

Och då tycker jag att det är lite kul och veta vad hon fotograferar med för systemkamera då jag själv är intresserad av fotografering och gick medieprogrammet med inriktning (foto&text).

Om hon fotar med samma systemkamera hela tiden borde hon åtminstone veta vad systemkameran heter? Det är absolut inte för mycket begärt att undra det när hon själv berättar om priset på kameran.

Mimmi
5

Eftersom tråden spårat ut och jag känner att det lätt blir smutskastning låser jag den nu. Vill ni dela med er av era Instagram-konton föreslår jag att ni gör en ny tråd där ni håller er till ämnet!

Inlägget är låst för nya kommentarer