Ni som har ett specifikt ämne?
Jag har visserligen 3 bloggar men jag ligger på en sån "låg nivå" så det är inte intressant för andra att läsa. Men ni som har ett ämne ni skriver om som tex fotobloggar, speciellt djurras eller en matblogg hur kom ni fram till detta? Är det enbart intresse eller finns det någon mer sak som avgör era specifika bloggar.
Skulle man kunna skriva om något genom att enbart läsa om ett ämne? Tex om jag är intresserad av rymdforskning men har absolut inga kunskaper i detta område men läser allt jag kommer över och ser och på så sätt skriva om ett intressant specifikt ämne.
Jag har en kreativ blogg men det blir långt mellan varje inlägg beroende på hur lång tid det tagit att göra en sak. HUr mycket mer skall jag utveckla mitt skrivande. Jag har svårt att få fram det jag vill och kan förklara på ett bra sätt. Jag är väldigt enkel av mig och det kan uppfattas som om jag inte vet något än om jag tar med en massa fakta. SOm tex om jag stickar något så kan jag berätta om garnet, vilka stickor, antal maskor osv men det skulle väl bli tråkigt det med?
Äsch nu har jag skrivit massor men det känns som en massa svammel.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Ylva
Jag kan nog tänka mig att det finns väldigt många som är intresserade av en blogg om stickning och likande handarbeten.
Det är ju enormt många i vårt land som gillar sådant.
Bästa hälsningar,
Bertil
Nu kan jag ju bara svara för hur det är inom mitt intresseområde, men jodå, där vill man gärna veta vilken utrustning som använts, hur den funkade, om det var prisvärt, etc. Så att berätta om garn, stickor och annat kan ju inte vara helt fel? Det är kul att som Läsare få tips om de små sakerna (också), men man kan ju t ex baka in det lite snyggt i en kortare bildtext eller nåt så att det inte sväljer ett helt inlägg🙂
Jag har 2 olika slags bloggar. Ena är mest specifik och det är pga intresse :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.