Hur ofta bör man byta design?
Tycker ni att man bör byta ofta som en gång i månaden lite mindre ofta som var tredje månad eller hålla till den man har?
Jag har haft samma sen jag startade min blogg i december förra året men bara bytt header en gång.
Vet inte om jag törs byta.
Hur ofta byter ni?
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag byter när jag känner för det helt enkelt 😛
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Okej.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Tycker det är bra att inte byta för ofta. Det gör att läsarna känner igen sig och kommer ihåg din blogg.
Jag är lite tudelad i frågan men jag tycker inte man ska byta ofta.
Jag har följt en blogg i flera år som aldrig bytt utseende. Det gör att man känner igen sig och är hemma där och har lätt att hitta.
Jag har bytt utseende på min blogg 2 gånger på ca 2 år. Jag har funderingar på att byta igen till vintern.
Om jag ska säga något så är det nog aldrig mer än 1 ggr / år.
Sorg är kärlek som blivit hemlös
Ja håller helt med inlägg #4
En blogg som inte byter design ofta får man en mer "hemtrevnads" känsla när man besöker. Men pm du vill byta design ska du självklart göra det. För huvudsaken är ju att du r nöjd och trivs med din blogg :)
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet
Jag gillar också känslan av igenkänning från en blogg som har samma design väldigt länge. Max en gång om året tycker jag att man ska byta. Vår design är skapt så att man lätt kan byta ut bilderna i headern och menyn, istället för att byta helt. Vår plan är att ha liknande bilder vid varje byte, men tydligt säsongsbetonade. Byte ska ske vid varje årstid: Sommar, höst, vinter och vår.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Jag måste hålla med er at det är så man känner igen ens blogg.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Dock kanske man är sådan som person, som tröttnar snabbt eller är "ombytlig". Jag är sådan i perioder, tröttnar snabbt.
Men brukar i regel inte bli jätteförändringar ibloggen, färgmässigt osv i regel.
Ibland ändrar jag bara headern eller så, efter t.ex årstid 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har provat att byta design ibland, men det brukar sluta med att jag byter tillbaka. Det blir inte min blogg liksom 😃. Men en del bloggar jag följer byter design efter högtider, årshjulet osv. Det är en häftig idé tycker jag men den passar inte mig.
#9 Så blir det för mig med. Har lekt med designerna men går alltid till samma jag har haft sedan starten. Det enda jag gjort är att byta header.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Jag byter helst inte nåt. Nu har jag i och för sig flyttat hela patrasket till ny sida, men innan dess bytte jag design 1 gång under 6 år. Headern däremot görs om och byts ut allt eftersom livet förändras.
Stannar heller inte som Läsare hos de som tricksar för ofta med designen. Ofta blir det lite rörigt under byten och jag har för dåligt tålamod 😛
Jag tycker man ska byta när man känner att de är dags 🙂 Har man tröttnat på sin design blir de svårare att komma på saker att blogga jämfört om man älskar den 😃
/Amanda
Blogg: http://megapixeln.se/
Sajtvärd på avengedsevenfold.ifokus
jag tycker att man ska göra det vid varje årstid typ 🌈🙂
om man är nöjd med designen så kan man ju ha den ett tag men sen så kan de ju vara bra att uppdatera den så att inte dina Läsare blir trötta på designen! :)