Blogga med domän?
Hej vet ni någon portal man kan blogga på o få med domän? Förutom blogg.se så jag bloggar där nu.
Jag ser dagarna komma och sen springer dom förbi.
Http://lizzplace.com |
/ Lizette
Vilken som helst. :-)
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Nej man kan inte flytta med domänen till vilken sida som helst. Typ forme har sämsta supporten till exempel. Vill hitta en ny bloggsida..
/ Lizette
De vanligaste bloggportalen går. WP, Blogger, Bloggplatsen och nu står det stilla i huvudet.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Hur är det med Tumblr?
Min blogg: www.pysselhyss.com
Medarbetare på scrapbooking.ifokus
Harfaktiskt ingen aning.
MVH Ylva 
* Bloggen om mitt liv *
Beror lite på vart man köper sitt domenenamn ensam. Dom allra flesta som säljer domenenamn erbjuder att kunne peka domene-namnet till en extern plats, så att alla som skriver *adressen till min blogg* hamnar på ***.blogspot.com eller vart nu bloggen faktisk hör hemma, men det är inte alla som erbjuder tjänsten Domain Forewarding (som detta heter på teknisk fackspråk) om man inte även köper andra tjänster från dom. Borde låta sig göra att kolla upp. Men detta betyder ju att ha blogg ett ställe och domenenamnet ett annat ställe
Det är få ställen där man fixar gratis blogg som man även kan köpa ett riktig domenenamn till, iaf som jag vet om, då får man i så fall fixa serverplats på något webhotell och betala för ett domenenamn där som oftast.
//Rita, sajtvärd på Husmorstips, fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg, bloggen och min hemsida.
Jag tycker att http://fames.se/ Är riktigt bra, ingen kodning, lätt att förstå. Jag är nöjd med min blogg som jag gjort där. Man kan som ändå bestämma allt i bloggen bara att du kanske inte kan koda den exakt som du vill. :) Men Riktigt bra, inga jobbiga koder man måste hålla på med. Och du kan flytta domänen till den :)
min blogg som är därifrån:
#7 jag har skrivit några inlägg på fames.se men jag tycker inte att den sidan är sådär jätterolig. grejjen är att jag har en domän (lizzplace.com) som är köpt via binero. och jag vill så gärna blogga nån annanstans än på blogg.se men hittar ingen sida..
/ Lizette
Till Tumblr och Blogger kan du koppla din domän utan någon extra kostnad. 🙂