Bloggande iFokus

Bloggande

Etikettbloggtjänster-och-sidor
Läst 727 ggr
Praefatio
0

Blogg.se PRO, mejl?

Vi har skaffat PRO till vårt nya projekt. Till domänen ingår en mejladress, i vårt fall kontakt@… Men var får jag åtkomst till den? Hittar inget mejlverktyg alls faktiskt.

Mimmi
0

Blogg.se har inget mailverktyg så vitt jag vet, men det går kanske att ordna en mailadress om du kontaktar deras support?

Praefatio
0

Varför fick jag då välja att skapa en mejladress till min nya domän [kontakt at domnännamnet punkt se], som jag fick gratis när jag köpte 12 månaders PRO?

Praefatio
0

Nu har jag hittat svaret, det var inte helt lätt. Blogg.se har en tendens att göra det svårt att få svar på eventuella frågor…

Till alla med samma fråga i framtiden:

"Det domän du får via oss när du köpt PRO har vi via Citynetworks.

När du har kopplat ditt domän ska du få ett mail från info@citynetworks.se med ämnet "Tack för din beställning". 

I mailet finns alla uppgifter som du behöver för att kunna logga in hos Citynetwork och för att komma åt domäninställningar samt din mailadress hos domänleverantören."

Kan tillägga att jag inte har fått något mejl, så jag antar att jag får kontakta Citynetwork själv.

Mimmi
0

#3 Jag misstänkte att det var något sådant. Håller med om att Blogg.se är väldigt dåliga på att tillhandahålla information! 

Hoppas det löser sig för dig, du har ju i alla fall hittat ett svar som förhoppningsvis hjälper fler!

Praefatio
0

Kan uppdatera och berätta att jag efter lite krångel (mänskliga faktorn, hade ingenting med blogg.se att göra) fick inloggningsuppgifter och att mejlverktyget fungerar bra.