Söker historier om psykisk ohälsa
Hejsan, För ett par år sedan startade jag ett projekt som gick ut på att få fler människor att våga prata om sin psykiska ohälsa.
Detta projektet har jag tänkt att starta upp igen, nu när jag startat upp en ny blogg. Genom att tala mer öppet om psykisk hälsa kan vi minska tabun och sprida vetskap om hur det är att leva med olika psykiska problem.
Detta projektet har jag döpt till " Modiga Människor" Av den anledningen att jag tycker att alla som vågar prata öppet om sina erfarenheter i detta är modiga.
Det är just sådana modiga människor som jag söker nu. Vill du vara med och bidra med din historia om psykisk ohälsa? Kanske är du själv drabbad eller så kanske du vill berätta om hur det är att leva tillsammans med någon som är drabbad? Alla historier hjälper! Det är tröstande för många att kunna läsa och känna igen sig, förstå att de inte är ensamma och kanske se att det går att få det bättre?
Hör av er / Skriv er historia till Polyhymnia__@hotmail.com om ni vill bidra till att öka förståelsen för psykisk sjukdom.
Det går att läsa andras historier här: http://saramodigh.bloggplatsen.se/kategori/239159-modiga-manniskor/
Om ni känner att ni vill se hur andra har skrivit.
Med vänliga hälsningar Sara Modigh - En blogg om psykisk ohälsa, Multipel skleros och livet