Problem med design
Hej!
Jag sitter och fixar med lite bloggdesigner för att kunna lära mig och när jag väl är klar och känner att den är tillräckligt bra för att kunna synas offentligt så ger jag bort den till någon.
Problemet kommer när jag sätter in den på en annan blogg - nästan varje gång är det texten som bråkar. Antingen så blir all text liten oavsett hur mycket jag ändrar i stilmallen eller, som nu, så blir de inlägg som är bloggade från mobil små.
Jag har inte all kunskap i världen och undrar om någon kanske har lust att hjälpa mig?
Säg vad ni behöver, om det är koderna eller vad som helst.
Här är bloggen det handlar om
Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto
Tar mig en titt under dagen och se om jag kan hjälpa dig.
Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga
en liten fågel viskade i mitt öra och sa något om htmldokumentet som är typ fellänkat eller något. jag är som sagt inte bra på sånt här, ska det htmldokumentet, som han sa fattade det som att det är det första i htmlkoderna, vara kvar på den bloggen man lägger in designen på? nu blev det kanske lite rörigt men är på mobilen just nu
Medarbetare på Djurfoto
#2 Ser nu varför det blir olika storlekar. Ditt kodstycke ser ut så här i kodmallen
Jag har verkligen ingen skrivlust alls. Vill skriva & så men nä. :/
Hittar inget sug att fortsätta på novellen, verkar som om ingen egentligen gillar den på något sätt.
Får se hur jag gör
Ta bort
taggarna så ska det vara samma storlek på texten.
känner mig jätedålig.
I kodmallen? hittar inga
😕
Medarbetare på Djurfoto
Hm… Har du kollat i inläggen i html läge? (Du gör det genom att ändra redigerare) Tänkte om det kan vara så enkelt så du bara kan ta bort det i inläggen.
det byter bara färg när jag trycker på ändra redigerade.
Medarbetare på Djurfoto
#6 Tror jag missade att förklara att du ska gå in i inlägget som personen har skrivit och trycka på ändra redigerare. Kolla sedan om du hittar
taggarna.
jahaaa, haha åh.
där fanns det
taggar och det hjälpte att ta bort dem.
Tack för hjälpen!
Medarbetare på Djurfoto
fast med tanke på att problemet kvarstår, ska jag be henne gå in och ändra i koderna varje gång hon ser att texten blivit liten eller går det att lösa på något sätt?
Medarbetare på Djurfoto
äschdå, skriver en kommentar till.
Hela designen är helt fel. Går jag in i kategorin "Still The One [pågående]" så hoppar menyn ner och tid & datum blir mindre. Även likadant i Arkivet "April 2013"
Jag måste ha lyckats göra något på vägen då den fungerar felfritt på bloggen jag designade den på.
Medarbetare på Djurfoto
Vet faktiskt inte om mobilen ställer in sig eller om personen skriver dit det själv. Har faktiskt aldrig mobilbloggat, så just den biten kan jag tyvärr inte svara på.
#10 handlar det om samma blogg fortfarande?
#10 Problemet är att du har fått dit en