Annons:
Etikettbörja-blogga
Läst 812 ggr
Major Ursa
2018-08-02 19:56

Synligt på google?

Hej!

Vet ni hur man får bloggen att bli synlig på Google?

Annons:
tlover
2018-08-02 20:13
#1

Arbeta med SEO. Dvs mycket relevant innehåll med bra (relevanta) nyckelord. Bra in/ut länkar. Snabbladdade sidor, mobilvänlighet osv

l'm back

Major Ursa
2018-08-02 20:35
#2

Med synligt menar jag att öht kunna bli hittad genom Google eller vilken sökmotor som helst.

Jag har börjat blogga för ett par timmar sedan och när jag letar efter min blogg så hittar jag den inte, inte ens om jag skriver bloggens fullständiga namn. Måste man vänta en viss tid innan man blir synlig?

tlover
2018-08-02 20:59
#3

#2 och med att arbeta med SEO så hamnar du högre på sökmotorerna (utan att betala reklamplats).

Börja med iallafall 50 sidor med relevant information med vettiga sökord. Glöm inte bilder men gör det inte för tungladdat. Arbeta under tiden med relevanta in och ut länkar med vettig länktext.

och ja, det tar ett litet tag att synas även om man arbetar med SEO, ett tips är att arbeta en viss tid varje dag, kanske 15 min SEO och 15 min relevant text, det är ju bara en halvtimme när man tänker efter.

l'm back

Major Ursa
2018-08-02 21:07
#4

Tack för alla tips! Det här är så nytt för mig. 🙂

tlover
2018-08-02 21:09
#5

#4 SEO är mycket mer än det jag tagit upp, men det är en bra start och sen så fortsätter man ju och lär sig så länge man håller på 🙂

l'm back

tlover
2018-08-02 21:15
#6

Kom också ihåg att innehållet ska vara relevant så börja inte spruta ut massor av inlägg som bara är massa orelevant nonsens. Försök också och använda schemaläggningsfunktionen (om din plattform har det). Det är större chans att få följare (och då även ofta relevanta länkar) om du har ett relativt jämt flöde, varesig det är 3 inlägg varje dag eller ett i veckan (hur ofta som är optimalt beror på bland annat ämne).

l'm back

Annons:
Upp till toppen
Annons: