Annons:
Etikettbloggproblem
Läst 1089 ggr
Eda
11/26/17, 12:07 PM

Förfrågan gällande Etiketter/Taggar

När det gäller Etiketter/Taggar undrar jag vilket är bäst; enstaka ord med komma emellan eller två ord som hör ihop?

Om det t.ex. gäller ”att sy tyngdtäcken”, vilket av följande alternativ tror ni är bäst?

DIY tyngdtäcken, Sy ristäcken, Sy tungtäcken, Sy tyngdtäcken, Sy ärttäcken, Tyngdtäcken, Tyngdtäcken Adhd, Tyngdtäcken Autism, Tyngdtäcken demens, Tyngdtäcken fyllning, Tyngdtäcken sömnhjälpmedel, Tyngdtäcken sömnproblem, Tyngdtäcken sömnsvårigheter,

eller

Adhd, Autism, Bollar, Bolltäcken, Demens, DIY, Fibertäcken, Fyllning, Hjälpmedel, Kastanjetäcken, Kedjor, Kedjetäcken, Ristäcken, Tungtäcken, Tyngdtäcken, Kulor, Oro, Sy, Sömn, Sömnhjälpmedel, Sömnproblem, Sömnsvårigheter, Ärttäcken.

Är det för många taggar? Finns det något maxantal? Vad händer om man har för många taggar?
Skall man använda singularis eller pluralis eller kvittar det t.ex. tyngdtäcke eller tyngdtäcken?
Spelar det någon roll om man använder versaler eller gemena bokstäver (små eller stora) i början av ordet. Jag tycker att det syns tydligare om man gör det.

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Annons:
Upp till toppen
Annons: