Annons:
Etikettbloggproblem
Läst 942 ggr
Bellie
2016-05-01 19:57

Anonym?

Hej, jag och min kompis skapade en ny blogg på nouw som heter www.nouw.com/linnwilma. Vi har hittat på namnen och vi läggar inte upp några bilder som visar våra ansikten av säkerhetsskäl. Men vad tycker ni? Är det svårare så? Vi tycker själva att det blir lite knepigt när man ska visa kläder och smink och så. Try on's och så. Kan man få en framgångsrik blogg iallafall?

Tacksam för svar! :)

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Ria74
2016-05-01 21:19
#1

Det behöver inte vara svårare för att ni är anonyma. Möjligen att några väljer bort bloggen eftersom dom inte kan identifiera sig med någon på samma sätt.

Men uppdaterar ni ofta och har intressanta inlägg tror jag absolut den kan bli bra ändå.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Bellie
2016-05-01 22:16
#2

Jo, men vi har hittat på namn också då vi inte vill använda våra egna. Och vi skriver "namnen" i slutet av varje inlägg. Men jag förstår vad du menar.

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

missmagicscabinet
2016-05-02 22:06
#3

Jag har varit anonym på mina bloggar i många år och det verkar bara göra folk mer nyfikna ^^ Så go for it om det känns mer bekvämt! 🙂

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Bellie
2016-05-04 14:25
#4

#3 Vad kul! Ja, vi gör det av säkerhetsskäl så det känns bra. Har fått väldigt mkt Läsare på en kortare tid. Från 16 till 110. 🥳

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

missmagicscabinet
2016-05-04 14:31
#5

#4 det är ju toppen! Grattis till alla läsare 😃

Personlig hemsida: HÄR

Min roman & mitt seriealbum HÄR. 

Bellie
2016-05-04 17:40
#6

#5 Tack!!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Annons:
Shailina
2016-05-04 17:50
#7

Jag tycker inte det behöver bli problem att skriva anonymt. Inte alls. Dock lägger det mer press på er när ni skriver. Ni kan avslöja mer än ni vet vid det ni skriver. 

Exempel: 
Ni skriver om när ni har höstlov eller vinterlov och läsarn vet vilken landsdel ni hör till då landet är indelat i fler olika "avdelningar" som har sina lov på olika veckor. 

Exempel: Ni fotar något där ett landemärke är synlig så folk som är duktiga kan hitta igen något och veta på ett ungefär vart ni har varit, och på så vis räkna ut vilket län eller kommun ni bor i. 

Ni får ju fundera på eksakt hur anonyma ni vill vara helt enkelt, så ni vet hur strikta ni skall vara med kort och bilder ni lägger ut, saker ni berättar om och sådan. 
Om ni vill visa kläder eller frisyr, men inte vill visa ansiktet.. skaffa en teatermask? :) En helmask med lite bling och fjäder, och skriv "vill inte visa ansiktet av säkerhetsskäl" eller något, Smink blir ju svåraer då den trots allt sitter i ansiktet, men ni får väl klura ut någon lösning på den biten vid att visa själva sminket ni använder, men inte hur ni sminkat er med det exempelvis. 

Tror det kan bli riktig bra. 
Sen kan ni ju göra anonym instagram och twitterkonto som "hör till" bloggen, de flesta bloggar har plugin som tillåter att era bloginlägg skickas till det twitter account ni anslutit till med taggar, det kan locka Läsare från twitter med. Hashtags gör att interässegrupper på twitter upptäcker eran blog och kan med fördel utnyttjas.

“A single dream is more powerful than a thousand realities.” 
― J.R.R. Tolkien
http://www.fyllepenna.net

Bellie
2016-05-04 20:17
#8

#7 Tack så mycket av tipsen. Dom ska vi använda oss av!

Hello It's Me... :3

bellatrixhamstery.weebly.com Lipar

Upp till toppen
Annons: