#25 Det går att ändra i princip hur mycket som helst om man vet hur man gör. Själv har jag i princip gjort hela min bloggdesign själv. Nu var det ju några år sedan jag gjorde någonting och har många saker som jag vill ändra när jag orkar...
Det jag gjorde var att utgå från en grundmall och sedan läsa instruktioner på olika hemsidor hur man t ex fixade egen bakgrundsbild, placerade headern, ändrade färg, placering och storlek på text m.m.
Saker som jag har valt är b la en stor header högt upp (där reklamen för tillfället verkar hamna bakom). Jag satte kategorier m.m till vänster för att folk oftare tittar där än till höger (åtminstonne enligt den forskning som fanns då).
Jag breddade även inläggsfältet för att få in bredare bilder.
Saker som jag vill göra är b la att göra kategoritexten större och mer fetstilt för att få den mer synlig. Detta får bli när jag hittar mer energi att blogga igen...
Någonting jag gärna hade sett på din blogg är tydliga kategorier på sidan (missar de lätt där uppe) och fler kategorier som t ex grönt te, historia m.m. för att lätt kunna hitta fakta om t ex grönt te.