Annons:
Etiketttips-och-inspiration
Läst 742 ggr
Ria74
2016-02-21 16:24

Bilder i varje inlägg

Hur viktigt är det bilder i varje inlägg på en blogg tycker ni?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Fridaaaa
2016-02-21 16:25
#1

Jag personligen tycker inte det behöver vara bild i varje inlägg men i så många inlägg som möjligt är trevligt tycker jag :) Speciellt om det är lång text, för att "bryta av" :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
2016-02-21 16:27
#2

Jag röstade på inte så viktigt som texten eftersom jag hellre läser ett intressant inlägg än tittar på mycket bilder. Men såklart tycker jag det är kul med bilder också.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Sabinan
2016-02-21 18:08
#3

Gärna en bild men inte i varje inlägg

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

IngaTrnqvist
2016-02-21 19:01
#4

Nu inriktar sig min blogg mycket på foto, även om det inte är en primär fotoblogg. Men jag försöker begränsa bildbomberna (5-15 bilder) till egna bildinlägg och ev. inlägg om event vi varit iväg på. Handlar inte inlägget om foto kör jag en bild/inlägg, som en liten slutknorr som summerar vad inlägget handlar om. 

Likadant med bloggar jag följer. Jag tycker det blir för platt utan bilder, det är ofta bilderna som får mig att vilja läsa inlägget från början, om det är en blogg jag inte redan följer. Tappar lätt intresset om det bara är en massa vägg av text, det ska vara redig kvalitet på texten för att jag ska ta mig igenom. Samtidigt tycker jag att det är jobbigt och till överdrift att ha tio mobilbilder i varje inlägg. 

Nu blev detta mycket längre än det var menat, haha.

Urhasten
2016-02-21 20:13
#5

Jag ser olika på allt. Olika bloggar har olika kvalitéer. Jag valde att texten är viktigare än bilderna, för det är så i de flesta fallen.

Det värsta som finns är typ… Ett par stycken lång text med flera stavfel, särskrivning och grammatikfel utan bilder. En kort eller lång text som är korrekt och relevanta bilder till är det perfekta inlägget enligt mig.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

amandaphoto
2016-02-28 15:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag tycker inte att ett blogginlägg måste ha en bild men att det är bättre om det har det :)

Själv skulle jag t.ex aldrig skriva ett inlägg utan att lägga till någon bild (men då är min blogg förvisso en fotoblogg också 😉)

Annons:
Upp till toppen
Annons: