Annons:
Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 975 ggr
Urhasten
5/13/16, 10:01 AM

Blogga via Facebook-sida

Jag har drivit blogg framgångsrikt under flera år nu och vad mycket arbete det ligger bakom en design, inlägg och bilder, kanske även filmer. Och hur mycket energi, tid och pengar lägger en bloggare på att marknadsföra, regelbundet leverera texter av hög kvalité och fotografera ögonblick efter varandra, för att tillfredsställa både sig själv som bloggare och sina Läsare

När jag uppnådde ett av mina främsta mål som jag bloggat om, att köra in min första häst och som dessutom är min första unghingst, så kändes det som - I am done with this! Jag beslutade mig att helt enkelt blogga på min FB-sida som tidigare enbart varit i syfte för marknadsföring av bloggens aktiviteter. Och WOW - vilken känsla det har gett att byta plats av exponering. Antalet följare exploderade när jag meddelade mina Läsare och responsen trillar in hela tiden (och då är jag inte jätteetablerad på FB, med snart 500 gillningar på sidan/bloggen). 

Känslan av att fortsätta anteckna och få skriva av sig, utan att lägga energi på utseende, redigera webbvänliga bilder, lägga ned flera timmar för ett simpelt inlägg och ändå få dubbelt så mycket mer respons - det är så skönt. All tid det kostat och pengar jag lagt på att hålla en professionell blogg kan jag istället lägga på att faktiskt vara med familj och hästarna. Nej, det känns helt sjukt bra.

Någon som känner igen sig och tagit detta stora steg att blogga via Facebook-sida?

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: