Annons:
Etikettbörja-blogga
Läst 918 ggr
Demonic999
1/26/16, 11:39 PM

Börja blogga?

Jag funderar på börja blogga om tonårsliv och humor o smink..

Vet ni några bra kända blogg sidor och tips hur man får tittare o blir känd?

I know the real truth.

Annons:
Mollypierce
1/29/16, 9:16 PM
#1

Ditt mål när du börjar blogga ska inte vara att få tittare och bli känd. Man måste  verkligen gilla det man gör för att komma någonstans.

matildapsvensson
2/11/16, 2:45 PM
#2

Precis som Molly säger så bör man inte börja blogga för att bli känd, Dock kan man alltid ha det som en dröm och därefter sätta upp delmål för att nå ut och inspirera så många som möjligt.

Jag driver min blogg för att kunna inspirera andra och om jag blir känd på vägen dit är bara en bonus ;).

Men ett tips för att få Läsare att stanna är att vara unik. Hitta något speciellt som bara din blogg har, om det så är dina bilder som sticker du eller hur du skriver. Det gäller att få läsaren intresserad och vilja läsa mer. Att vara lite hemlig och ge hintar till större planer du har eller annat är ett bra sätt att fånga läsaren. Om du t.ex skriver Min drömväska är äntligen min eller Idag hände det något alldeles speciellt. Hänvisa då till ett kommande inlägg istället för att skriva om det direkt. Då blir läsaren helt plötsligt jätteintresserad av hur din drömväska ser ut och kommer återkomma till ditt inlägg du senaste kommer skriva om din nya väska.

Jag hoppas du förstod vad jag menade, det är en aning svårt att formulera sig i skrift tycker jag ;).

Upp till toppen
Annons: