Annons:
Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 612 ggr
tlover
1/26/16, 2:10 PM

Bloggar med webshop

Hej

Min man skulle behöva en webshop till sitt företag nu och det skulle passa med en "bloggwebshop" för honom. Jag vet att det finns men inte mer. Vilka finns det? Hur funkar dom?

Ni som har det kan gärna skicka en länk till mig (PM går bra) så jag kan se hur det ser ut.

l'm back

Annons:
Achatina
1/26/16, 2:17 PM
#1

Har ingen själv men webshop altenativ finns på weebly.com (där man även väldigt enkelt kan göra hemsidor som sitter ihop med webshopen). Annars finns etsy.com som är väldigt stort men bara för hantverk. Vet inte alls hur säkerheten med någon av dessa är dock.

tlover
1/26/16, 10:25 PM
#2

#1 Får kolla in dom. Etsy är ju inte ensamt vilket kan vara negativt men han ahr en vilade webshop där också (det är hantverk han gör).

l'm back

yeahsica
1/27/16, 10:26 AM
#3

Om jag idag var tvungen att välja en enkel och snabb webbshopslösning hade jag valt Tictail. Själva webbshopen är gratis, men man får betala avgifter till respektive betalningslösnings-företag. Det går att koppla sin butik till en domän eller subdomän. Tack vare att det är gratis är det ett bra ställe att börja på tycker jag; man kan sedan utvärdera om man tycker att någon funktion eller liknande fattas och i så fall söka sig till andra webbshopsleverantörer som kostar pengar.

yeahsica
1/27/16, 10:31 AM
#4

Jag såg nu att Wikinggruppen skriver att de "som enda aktör i Sverige erbjuder Klarna Checkout utan start eller månadsavgift från Klarna", vilket betyder att man endast betalar en transaktionsavgift. I så fall, kan det nog vara värt att räkna på om det kan bli billigare att ha en webbshop hos dem istället om man vill använda just Klarna som betalningslösning.

taylor__lambert
1/31/16, 4:15 PM
#5

Jag har inte själv kollat men jag har för mig att webnode ska ha något. Har inte varit där på några år och har aldrig kollat in just nätbutik delen. Men jag använde förut deras "personlig hemsida" och tycket det var bra.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

Upp till toppen
Annons: