Annons:
Etikettbörja-blogga
Läst 1109 ggr
Nenujap
1/17/16, 12:50 PM

Behöver en blogg

Hej! Jag behöver en blogg. Vill att den ska vara gratis. Vill kunna designa den utan för mycket koder, men ändå kunna göra den personlig. Vill kunna lägga upp mycket bilder. Vill kunna kategorisera inläggen. Vill gärna att det ska finnas någon sorts "presentationssida". Tips?

@Mpajunen på Instagram

Annons:
Fridaaaa
1/17/16, 12:53 PM
#1

Wordpress tycker jag passar in :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Ria74
1/17/16, 1:20 PM
#2

Nouw finns också som passar in hyfsat bra på dina kriterier :)

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

matildapsvensson
1/24/16, 12:39 AM
#3

Utifrån dina önskemål/krav så rekommenderar jag Nouw! Där kan du klistra ihop din egna design med dra och släpp-funktionen. Hur enkelt som helst!

Mollypierce
1/29/16, 9:15 PM
#4

Rekommenderar INTE nouw, bildkvalitén blir så dålig där. Välj hellre wordpress eller en sida som står hos wordpress, spotlife är ett bra exempel.

matildapsvensson
1/30/16, 2:49 PM
#5

Anledningen till att vissas bilder blir i sämre kvalité när man laddar upp den på bloggen (inkl Nouw) är för att bilden antingen är för stor eller liten för din content (inläggsdelen). Man får justera storleken på bilden i Photoshop eller något annat program. På Wordpress eller Spotlife är det svårt att få till en extra personlig design. För att koda i WP behöver man ha kunskaper eller erfarenhet inom PHP och då är blogg.se betydligt enklare så tycker man koder är svårt är Nouw en perfekt sida om man letar efter både en bra bloggportal, enkelt designverktyg och ett bra skrivverktyg!

TerreJ
2/2/16, 10:44 PM
#6

Nouw.com  tycker jag passar bra 🙂

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Annons:
Urhasten
2/10/16, 11:28 AM
#7

Jag har Wordpress som bloggverktyg, manuellt installerad via webbhotellet One.com. Om det här känns för avancerat rekommenderar jag utan tvekan Wordpress i alla fall, som gratis version.

I WP slipper du allt vad kodning innebär som gratisanvändare och ändå kan du använda massor av olika teman som ger dig möjlighet att styla och ändra på ett mycket enkelt sätt. Du har möjlighet att göra egen meny, sidomeny, header, bakgrund och i en del teman har du möjlighet till riktigt häftiga egenskaper som slider, kontaktformer, gallerier, etc. Dessutom lider WP väldigt sällan av buggar, jag tror aldrig det har krånglat för mig. De utvecklar och uppdaterar sin portal regelbundet och successivt så att vi som brukar det ska hinna med i svängarna. Varje uppdatering känns positiv.

Tidigare har jag testat Blogg.se - urdålig. Alla dessa buggar som alltid är där. Ibland kan man inte ens logga in. Att felanmäla orkar man till sist inte göra. Bildkvalitén försämras oerhört mycket och även om Blogg.se åtgärdat många buggar tillkommer det alltid flera. Nouw försämrar kvalitén och även där tycker jag att alla bloggar ser mer eller mindre lika ut. Blogspot är bara en konstig gratisportal. Hur kommenterar man ens för att man ska förstå vad som händer? Horseworld är inte heller att föredra. De har lite samma stuk som Blogg.se och Nouw i ett.

Lycka till! 🙂

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

Upp till toppen
Annons: