Annons:
Etiketttips-och-inspiration
Läst 1051 ggr
Ria74
11/2/15, 7:52 PM

Hur viktiga är bilderna?

Som rubriken lyder hur viktiga tycker ni bilderna är i en blogg?

Måste det vara bilder i alla inlägg? Är det viktigast med bra eller många bilder?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
taylor__lambert
11/2/15, 8:11 PM
#1

Beror på bloggen, är det en blogg som handlar mycket om fotografering eller om inlägget handlar om det tycker jag man ska ha bra skarpa bilder. Är det en vardagsblogg gör det inget om det är oskarpa bilder så länge man ser, eller för den delen inga bilder alls. Dessutom är det ett inlägg där man ska förklara något är bilder superbra då man får en bättre uppfattning om hur man gör steg för steg i bilder då en del kan ha svårt att läsa text

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

tlover
11/3/15, 8:09 PM
#2

Jag tycker att bilder är bra i långa inlägg eller om det är en fotoblogg. Men annars är det inte ett måste. Jag försöker däremot att använda en bild i alla inlägg, eller iallafall de flesta då jag vet att många tycker att det är viktigt.

l'm back

Varga
11/4/15, 2:37 PM
#3

Jag personligen tycker inte att det är jätteviktigt men det går ju inte att sticka under stol med att ögonen dras till intressanta bilder. Scrollar jag igenom en blogg lite snabbt är det mer troligt att jag stannar upp och läser ett inlägg om jag fastnar för en bild någonstans. Jag har även märkt att de inlägg jag skriver som har en eller några bilder får fler Läsare än de som är bara text.

Fridaaaa
11/4/15, 4:38 PM
#4

Måste inte vara bilder i alla inlägg men gillar när det är mycket bilder eller blandat, inte främst text.
Samt att bilderna inte är suddiga/oskarpa och inte usel kvalite :) dvs inte cambilder t.ex

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Allt oviktigt
11/4/15, 5:54 PM
#5

Jag är nog mer benägen att besöka en blogg igen om den har lite bilder. Behöver inte alls vara i varje inlägg och så är det alltid trevligare med bilder som inte är oskarpa

Mli.H
11/15/15, 1:31 AM
#6

Jag tycker det är otroligt viktigt att få en blogg stilren för folk är ofta lata och har inte lust att läsa material de inte vet vad de får ut av. 

Därför är enligt mig både en titel,  bild (och en tesked humor) som har med ämnet att göra obligatoriskt ;D 

En fin styckeindelning är rätt fint att ha med också ^^

Annons:
[Garntroll]
11/15/15, 10:35 AM
#7

Det beror på bloggens innehåll och tema. En blogg som bygger på dagbokprincipen är bilder rätt trevliga. Men ibland är ju bloggformatet använt till att sprida ren information om något ämne och då kan bilder i vissa fall störa.Fast ska jag vara ärlig så är en blogg utan bilder rätt tråkig.

Valkyrija
11/18/15, 7:20 PM
#8

För min del är bilder väldigt viktigt. Ska jag följa en blogg så behöver den ha bilder och gärna relativt bra sådana. Behöver inte direkt vara professionella fotografier men de ska inte vara suddiga bilder med dåligt ljus typ 😊

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Thotis90
11/19/15, 5:52 PM
#9

Jag tycker att bilderna är halva inlägget. Jag scrollar alltid förbi inlägg utan bilder om de inte har en riktigt lockande rubrik. Därför ser jag till att själv ha minst en bild till varje inlägg.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

monstermash
11/20/15, 8:52 PM
#10

Jag tycker det är jätte viktigt. Om inlägget inte har bilder scrollar jag ofta förbi det - om det inte är en särskild typ av blogg, läser jag politikbloggar bryr jag mig inte om bilder, men det är jätte viktigt i vardagsbloggar.

Men kvalitéten och hur många bilder spelar också stor roll. Hellre inga bilder än dåliga mobilbilder, och inte för många inlägg heller. Avskyr inlägg som har 50 bilder i sig, det gör att jag tröttnar för det är oftast bara 5-10 i olika vinklar ändå.

Urhasten
12/6/15, 9:19 AM
#11

Jag tycker att bilder är oerhört viktigt. Det är sällan jag publicerar ett inlägg utan en tillhörande bild, oavsett om bilden är nytagen eller inte relaterar känslan i bilden till texten.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

TerreJ
12/20/15, 12:16 AM
#12

Såklart är det roligare med bilder. Men alla vet att ibland är det svårt att ha bilder och då gör det inget. Några få inlägg utan bilder är okej. Men helt klart roligare med en eller flera bilder i ens inlägg.

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Disturbed-Angel
12/20/15, 12:16 PM
#13

Bilder är viktiga tycker jag. Att läsa bloggar utan en enda bild tycker jag lätt blir ointressant. Men samtidigt så tycker jag att det är bättre utan bilder alls än att ha massa suddiga dåliga bilder och Google-bilder i alla sina inlägg.

Annons:
Upp till toppen
Annons: