Annons:
Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 917 ggr
Ria74
2015-11-02 15:42

Får en blogg handla om vad som helst?

Vad tycker ni, kan och får en blogg handla om vad som helst?

Är det okej med rasistiska bloggar, bloggar om hänger ut andra människor, skvallerbloggar? Är det okej att berätta om sin pappas alkoholism eller faster Brittas cancer?

Kort sagt vad är det okej att blogga om och vad är inte det tycker ni?

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

Annons:
Ria74
2015-11-02 16:03
#1

Jag tycker att en blogg kan få handla om vad som helst så länge man inte hänger ut någon. Att skvallra om grannen eller klasskompisen är inte okej inte heller rasistiska bloggar.

Att skvallra om kändisar ser jag inte som ett lika stort problem om man inte känner personen ifråga privat.

Jag tänker som så att skulle jag vilja läsa detta om mig i någon annans blogg innan jag skriver om någon annan. Jag skriver heller aldrig ut vilken det handlar om utan skriver då i allmänna ordalag.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

taylor__lambert
2015-11-02 20:01
#2

Jag tycker att en blogg ska få handla om vad som helst så länge det inte är hets mot folkgrupp, rasistiska inlägg eller om man medvetet försöker kränka någon specifik person eller om man bryter emot lagar och regler.

Dock så tycker inte en del så, känner dom sig träffade i ett inlägg kan dom anse att dom blir "uthängda" trots det att inga namn nämns i inlägget.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

profca
2015-11-23 11:34
#3

följer man bara de lagar som finns, typ hest mot folkgrupp och PUL så borde väl en blogg kunna handla om vad somhelst

Urhasten
2015-12-06 09:26
#4

Jag kan inte riktigt svara på vad som är rätt och fel. Det är för diffusa begrepp och går att tolka hur en vill. Personligen skulle det inte falla mig in att läsa bloggar som utåt till syntes kränker, diskriminerar, nedvärderar andra individer. Sedan tycker jag det är känsligt att läsa inlägg som är riktat till en enskild individ, om det handlar om privata ting. 

Själv driver jag en hästblogg, om en unik och alternativ hästhållning. Jag skulle aldrig få för mig att publicera ett offentligt inlägg och kränka annan hästhållning. Jag uttalar heller inte min sambos/pojkväns namn, utan kallar honom "Husse", eftersom det är Jag som valt att vara offentlig, bloggerska på Urhästen. Inte någon annan. 

Så gott som alla bilder är tillåtna med tillstånd (av mig själv eller om en vän fotograferat). Alla mina texter är alltid skrivna utifrån mitt perspektiv och granskade så många gånger som möjligt. Visst har alla rätt till sin egen åsikt, men alla har också rätt att inte bli kränkta. Det är en fin balans att hålla som bloggerska, enligt mig. Man vet aldrig när och om en råkar trampa någon på tårna, men det är därför det är så viktigt att skapa en trogen och tydlig målgrupp och framför allt ett syfte med sin blogg.

Probipet - en mage i balans ger friska hundar och katter ❤️

TerreJ
2015-12-20 00:15
#5

Det finns lagar och regler. Man får skriva vad som helst så länge man inte kränker någon eller någon folkgrupp. Så att ha en rasistisk blogg där man kränker andra är inte tillåtet.

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Disturbed-Angel
2015-12-20 12:18
#6

Jag tycker att så länge man inte bryter några lagar så får man skriva vad man vill.

Annons:
Upp till toppen
Annons: