Annons:
Etikettövrigt-bloggrelaterat
Läst 1246 ggr
LinaLj
9/22/15, 5:49 PM

Hur ser du på bloggstatistiken?

Jag tycker det här med bloggstatistik är väldigt intressant och nästan ännu mer intressant är hur bloggare förhåller sig till sin statistik.

Jag har en liten blogg som har runt 100-150 enskilda besökare per dag. Vilket jag faktiskt tycker är fantastiskt då jag ofta skriver om ganska smala ämnen och inte gör någon direkt reklam för bloggen.

När jag pratar med vänner som bloggar och som kollar sin statistik så är det just antalet enskilda besökare som verkar vara det viktiga. De vill att så många människor som möjligt kommer in på deras blogg. 

Visst håller jag med om att det är roligt att många läser vad man skriver. Men samtidigt så är jag väldigt glad över att jag har totalt omkring 300 sidvisningar per dag. Det innebär att de som kommer till min blogg faktiskt stannar kvar och är nyfikna på vad jag har skrivit mer än just det inlägget de kom för att läsa. Jag tar hellre 5 personer som kommer in till min blogg och gillar innehållet så pass att att de läser 5 inlägg var och kanske dessutom kommer tillbaka. Än att ha 25 personer som kommer in på min blogg och inser att det kanske inte alls var vad de letade efter.

Hur ser ni på er statistik?

Annons:
Carro107
9/22/15, 5:57 PM
#1

Jag får nog allt hålla med dig. En besökare som bara tittar in på bloggen någon sek tycker bevisligen inte att jag skriver bra eller fotar bra

http://carro107.blogspot.se/

Ria74
9/23/15, 10:00 PM
#2

Jag håller helt med dig. Min blogg är ganska liten "bara" ca 20-25 besökare per dag, men har ofta över 100 sidvisningar så dom besökarna jag har gillar min blogg och det tycker jag är nästan mer värt än att ha massor av besökare som inte kommer tillbaka.

mvh Maria värd på barn, miljonar, bloggande
medarbetare på husmorstips.ifokus
Min blogg: http://nouw.com/mariastankar

TerreJ
9/27/15, 12:19 AM
#3

Jag förstår inte riktigt det där med statestik. Säg att det är 10 pers som läst ett visst inlägg, jag brukar bara göra 1 om dagen. Kollar jag sen statestiken för den dagen kan de stå 50 sidvisningar. Vad betyder det, jag förstår inte riktigt. Kollar de 10 persen 5 gånger under den dagen?

 Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Disturbed-Angel
9/27/15, 8:30 PM
#4

Jag tycker att båda är väldigt viktiga även om jag tycker det är roligt med många unika.
Ibland kan det ju skilja väldigt mycket på unika besök och sidvisningar. Häromdagen hade jag 335 unika besökare men nästan 600 sidvisningar så det är ju roligt att det är folk som bläddrar vidare i bloggen när de kommer in och läser.

tlover
9/29/15, 6:26 PM
#5

Det har jag inte tänkt på, jag tror nog jag håller med dig (#0) Även om jag inte alls ligger på samma nivåer, bra dagar har jag 10 unika besökare och 15 sidvisningar 😕

l'm back

Allt oviktigt
10/1/15, 7:09 PM
#6

#3 Det innebär precis som det står. 50 sidvisningar kan i ditt exempel innebära att en av dina besökare har läst på flera sidor/inlägg. Eller så är det så att flera av besökarna har läst på fler sidor/inlägg och tillsammans  blir det 50 sidvisningar

Annons:
Exoticas
10/5/15, 7:51 PM
#7

Jag var jätte intresserad av mina unika besökare fram tills bloggen växte och nu känner jag att jag måste hålla koll så att det inte sjunker i statistiken för att det känns kul när så många faktiskt går in och kikar och hittar till min blogg!

/Josefin

www.Tejasmamma.se - Teja 2/9 2013 - Försöker med Syskon 

Mollypierce
10/10/15, 8:08 PM
#8

Jag brukar mest jämföra unika besökare med sidvisningar för att se vilka som läser flera gånger  : )

Upp till toppen
Annons: