Annons:
Etiketttips-och-inspiration
Läst 690 ggr
Glorious
5/19/15, 5:00 PM

Blogg/hemsidenamn

Hur svårt är det inte att hitta på ett bra namn. 

Jag vill starta upp en hemsida/blogg/portfolio för mina foton. Namnet blir nog även ett företagsnamn med tiden. Många heter ju bara sitt förnamnefternamn.se men jag tycker det är lite tråkigt. Jag vill ha mer ett ord. Har försökt att hitta fina vackra ord som man inte förknippar med något specifikt eller åtminstone inget dåligt. 

Jag tänkte också att man kunde köra något på temat stjärntecken/stjärnbilder eftersom jag gillar astrologi, även om det inte på något sätt har med mina foton att göra. Dock så är jag vattuman och aquarius är det engelska och ser inte jätteolikt ut på andra språk. Aquarius är ledigt med en .se domän såg jag, men så är det ju om man förväntar sig något som har med vatten eller stjärntecknet att göra. 

Tycker ni att namnet bestämt ska innehålla något förknippas med foton? För jag vet inte riktigt hur jag ska hitta ett unikt namn, känns som man redan hört allt. Photo och Image är ju två rätt tråkiga ord i sig. 

Lite tips vore uppskattat. Har försökt så länge, tänkte att ett ord/namn bara skulle komma till mig en dag men nu börjar jag tappa tålamodet. Vill komma igång!

Annons:
Valkyrija
5/19/15, 5:07 PM
#1

Jag tycker att du ska ta ett namn som du verkligen tycker om och som du kommer att trivas med. Ge det lite tid innan du verkligen spikar det för jag vet själv hur jag valtet ett namn och bah: "wow!!" och så hittar jag ett ännu finare namn en vecka efter. Så ta din tid 🙂 Hur vida man kan koppla det till foto tycker jag inte spelar så himla stor roll utan detta namn ska representera dig 🙂

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

Upp till toppen
Annons: