Annons:
Etikettbloggproblem
Läst 445 ggr
Rita-S
2015-04-09 13:51

Tipps om tillägg till Wordpress

Nu har jag haft mina bloggar på wordpress snart två år, egen-hostat och hela grejsen. Har strulat och fått till Multisite på de, samt fått skapat mina underbloggar. Ni får ursäkta lite bakgrundsprat om min problematik innan själva frågan kommer. 

Innan jag flyttade mina bloggar till Wordpress-blogengine använde jag Movable Type. kanske okänt för de flesta, men det är en Perl-baserat Blog-engine då min exmake skrev flytande perl och kunde göra massor av scripts och ad-ins för mig. När vi skildes slutade ju det rätt naturligt, och jag bytte till Wordpress. 

Movable Type hade som standard att skapa en framsida på huvudadressen, och erbjuda underbloggar där samtliga inlägg i alla underbloggar visades kronologisk på framsta sidan, vilket jag fullkomligt älskade. Jag kunde ge hästbloggadressen til de som bara villa ta del av mitt hästliv, och framsideadressen till sådana som mamma som okritisk vill läsa -allt- jag bloggar om oavsett om hon själv har interesse för ämnet eller inte. Det var detta jag hoppades få till med multisite på wordpress. 

Nu har jag inte jobbat kontinuerlig i två år med detta utan haft ett ryck nu och då, och nu senast kom jag fram till att jag nog måste köra på ett tillägg i wordpress för att få till denna funktionen. Sent omsider lyckades jag söka mig fram till en widget som gör att en rss -feed visas på den sidan eller i en widget där jag skriver kort-koden, och jag har redan skapat en multifeed som visar rss från alla mina underbloggar så jag har nu en sida som visar denna rss-feed och statisk framsida.. men… 

Det tillägget visar bara en bit av texten.  Det är till 80% vad jag ville uppnå, men jag är kravstor och vill ha 100% perfekt: Att rss-feed-tillägget visar blogginläggen i sin helhet så det ser ut som allt är bloggat i den bloggen man befinner sig på. 
Jag har sökt och sökt, men det finns ju hundratalls tillägg som säger de gör att man kan sätta inn bloggfeed vart man vill för att visa rss-feed från ev annan blogg, och jag orkar helt enkelt inte prova installera varända en. och då kommer min fråga: Vet några av er här inne om ett tillägg som visar RSS-feed i en sida och inte en widget på höger/vänstersidan, som tillåter mig välja om jag vill visa hela inlägget med bild och allt ?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Annons:
Rita-S
2015-04-15 17:06
#1

Ingen alls?

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

yeahsica
2015-04-15 18:41
#2

Kanske RSS Retriever eller FeedWordPress

RSS Retriever är väldigt enkelt vilket jag gillar, men FeedWordPress har fler inställningsmöjligheter.

Rita-S
2015-04-15 18:43
#3

FeedWordpress har jag inte testat, rss retriever har jag provat och den var sämre än hungryfeed som jag nu nyttjar, men skall genast kolla in feedwordpress! :) Tack för tipset!

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

yeahsica
2015-04-15 18:56
#4

Ah, ok. På vilket sätt tycker du att RSS Retriever sämre? Om man gör så att hela inläggen visas (excerpt = infinite & read_more = false), har fullstora bilder (thumbnail = false) och eventuellt tar bort källan (source = false) borde det bli som du tänkt dig tror jag nämligen. Det går ju att styla listan med hjälp av CSS så att den ser snyggare ut också :)

Upp till toppen
Annons: